| کد خبر: 133585 |

ایجاد کمیسیون ویژه درآمد های پایدار شهرداری ها در مجلس

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلات درآمدی شهرداری ها، کمیسیون ویژه درآمدهای پایدار در مجلس ایجاد می شود.

تین نیوز

 نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلات درآمدی شهرداری ها، کمیسیون ویژه درآمدهای پایدار در مجلس ایجاد می شود.

 

حمید بنایی اظهار کرد: دلیل اهمیت این کمیسیون چند وجهی بودن آن است، زیرا نمایندگانی از  کمیسیون های اقتصادی، شوراها ، برنامه و بودجه و عمران  مجلس در  کمیسیون درآمدهای پایدار عضو خواهند بود.

 

وی خاطرنشان کرد: طی بررسی های صورت گرفته عدم تحقق درآمد پایدار در شهرداری ها را می تواند به  دلیل تکیه بر درآمدهای صدور پروانه های ساختمانی و یا تراکم فروشی و نبود طرح های جایگزینی برای این موضوع دانست.

 

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دومین علت نداشتن درآمد پایدار شهرداری ها ، عدم انسجام بخشی درآمد های مدیریت شهری که تلاش می کنیم با برنامه ریزی های انجام شده و طرح های مناسبی که ارائه خواهد شد، درصدد رفع این مشکل  نیز باشیم.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت ها در هر بازه زمانی کمک هایی را به شهرداری ها انجام داده اند ولی به صورت منظم و شفاف نبوده که خود این عامل نیز باعث عدم درآمد پایدار برای شهرداری ها شده و  به دنبال شفاف سازی این موضوع خواهیم بود.

 

بنایی افزود: با تشکیل این کمیسیون مشترک، قانون نوسازی و عمران شهری را که در آن عوارض نوسازی برای ساختمان ها تعریف شده است را اصلاح کنیم و سپس با افزایش اختیارات شورای اسلامی شهرها، تعاریف مختلفی از درآمد پایدار برای شهرداری ها ایجاد خواهیم کرد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.