| کد خبر: 133474 |

شگرد جدید امریکا برای تحریم خطوط هواپیمایی ایران

امریکا در تلاشی پنهان، درصدد ممنوعیت فروش هواپیماهای جدید مسافربری روسیه به ایران است.

تین نیوز

روسیه برای اینکه بتواند به ایران هواپیما بفروشد باید از وزارت دارایی آمریکا مجوز دریافت کند. هواپیمای سوخوی سوپر جت ۱۰۰ جدید روسیه در خاک آمریکا شامل دارایی‌ها است و این هواپیما و بسیاری از قطعات آن در کمپانی های آمریکایی تولید شده اند.

به گزارش ایسنا، لایف رو می نویسد: ایران برای محصولات روسیه بازار فروش بزرگ و چشم انداز اقتصاد دوم  جهان اسلام پس از ترکیه محسوب میشود ولی مشکلات زیادی درهمکاری با شرکای تجاری غربی بخاطر تحریم های ضد ایرانی دارد.

به عقیده این پایگاه اطلاع رسانی روسیه، در اول بنظر می رسید که مسکو هر چه را که میخواهد میتواند به تهران بفروشد، در دسامبر سال گذشته بسیاری از شرکتهای هواپیمایی ایران علاقمند به خرید هواپیمای روسی شدند، یکی از مطالبات اصلی طرف ایرانی نسبت به این هواپیما این است که باید با گواهی مدیریت کنترل بر دارایی های خارجی وزارت دارایی آمریکا همراه اسناد فروش باشد زیرا آمریکایی ها بدلایل زیادی از اهرم فشار بر شرکتهای روسیه برخوردارند.

براین اساس، هواپیمای غیرنظامی سوخو در آمریکا دارایی دارد و بصورت مشترک با کمپانی های خارجی از جمله آمریکا تولید می شوند که اجرای تحریم فروش هواپیماهای بوئینگ و ایرباس در واقع جلوگیری از فروش هواپیماهای مسافربری روسیه نیز به ایران محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 0

    بنظرم اگر توپولوف ۲۰۴ اس-ام با موتور رولزرویس در ایران تولید شود ، مناسب است.
    (توپولوف ۲۰۴ اس-ام از موتور روسی استفاده میکند که قدرت کمتری نسبت به موتور رولزرویس دارد اما در نمونه های قبلی این هواپیما از موتور رولزرویس استفاده میشد)