| کد خبر: 133380 |

«نه» به وعده افزایش یارانه‌ها اتفاقی تاریخی است

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مردم ایران با حضور پرشور در انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا شگفتی‌سازی کردند گفت: ملت ایران در این انتخابات به معنای واقعی کاری کارستان کردند و نام ایران را در کنار بزرگترین دموکراسی‌های جهان به ثبت رساندند.

تین نیوز

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مردم ایران با حضور پرشور در انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا شگفتی‌سازی کردند گفت: ملت ایران در این انتخابات به معنای واقعی کاری کارستان کردند و نام ایران را در کنار بزرگترین دموکراسی‌های جهان به ثبت رساندند.

 

اسحاق جهانگیری در نشست و گردهمایی سراسری استانداران کشور سخن گفت که مهم‌ترین بخش‌های این سخنرانی عبارتند از: اکنون وارد دوره مهمی شده‌ایم و نباید وقت کشور را برای پاسخگویی به این‌گونه شبهه‌افکنی‌ها صرف کنیم و ذهن خود را به این حرف‌ها و مسائل مشغول سازیم. کسانی که برخورد نادرستی با رای ملت دارند، اثرات این رفتار خود را خواهند دید چرا که مردم به یاد می‌سپارند که چه کسانی با آنها رفتار توهین‌آمیز داشته‌اند.یکی از نواقص، معطل شدن مردم برای رای دادن بود که برای حل این مسئله نیازمند چاره‌اندیشی و اصلاح قانون انتخابات هستیم.

 

این انتخابات در منطقه‌ای پرمخاطره، ایران را سربلند کرد و به کشور امنیت، عزت و اقتدار بخشید و نخستین برنده انتخابات ملت ایران بودند.نباید از کنار پیام این انتخابات به سادگی عبور کنیم و همه صاحبنظران، اتاق‌های فکر و مراکز مطالعاتی دولتی و خصوصی باید این میزان از مشارکت و مطالبات ملت را برای مسئولان کشور تحلیل کنند. باید مشخص شود که چه اتفاقی رخ می‌دهد که در شرایط فعلی منطقه و بین‌الملل و اوضاع داخلی کشور که کارهای مثبت را با هنرمندی کامل به شکل منفی جلوه می‌دهند، گرایش مردم در این شرایط به چه سویی است.با وجود آنکه همه می‌دانیم مردم ایران از نظر اقتصادی و معیشت در سختی بودند اما به شعارها و وعده‌هایی که با عنوان افزایش یارانه سر داده می‌شد «نه» گفتند و این اتفاقی تاریخی است که نباید به سادگی از کنار آن بگذریم.

 

نباید کسی به خود اجازه بدهد که شیرینی این انتخابات را با بداخلاقی و سخنان نادرست به کام ملت تلخ کند.مشکلات مردم کشور مشکلاتی جدی است و ما باید در این شرایط به دنبال حل مشکلات مردم باشیم.گروه‌های تندرو در امریکا روی کار آمده‌اند و علیه ایران فضاسازی می‌کنند. ما باید در سیاست خارجی خود کمک کنیم که وضع به‌هم‌ریخته کشورهای خاورمیانه اصلاح شود.در قانون برنامه ششم تصریح شده که ایجاد ۹۵۰ هزار شغل نیازمند جذب ۶۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی است و این یکی از الزامات است و کسانی که در این مسیر حرکت نمی‌کنند یعنی در مسیر اشتغالزایی برای کشور نیستند.استانداران اجازه ندهند که کسی با بخش خصوصی برخورد کند و باید با همه توان پای این موضوع بایستند. نظام بانکی متاسفانه با مشکلات فراوانی روبه‌رو است و ما باید ابتدا مشکلات آن را برطرف و نظام بانکی را اصلاح کنیم تا بتواند به کمک اشتغالزایی بیاید.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.