| کد خبر: 133091 |

مسیر از مقصد مهم‌تر است

راه‌ها از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در گردشگری هستند؛‌ در واقع اگر راهی نباشد و مسیری وجود نداشته باشد، سفر رفتن غیرممکن می‌شود.

تین نیوز

راه‌ها از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در گردشگری هستند؛‌ در واقع اگر راهی نباشد و مسیری وجود نداشته باشد، سفر رفتن غیرممکن می‌شود.

 

بسیاری معتقدند در گردشگری، مسیر مهم‌تر از مقصد است و در مسیر می‌توان دانش‌های زیادی فراگرفت. اکنون با توسعه صنعت و فناوری و گسترش حمل‌ونقل هوایی، مسیر سفر دیگر معنای پیشین خود را از دست داده است.

 

در گذشته مسیرهای جاده‌ای و دریایی تنها راه‌های ارتباطی و سفر به شمار می‌رفتند. در این مسیرها خطرات و تجربه‌های فراوانی بود و مسافران در گذر از مسیر ماجراهای بسیاری را تجربه می‌کردند. در دورانی که سفر به کشور همسایه، ماه‌ها زمان می‌برد، جاده‌ها نقش اساسی داشته و حتی مهم‌تر از مقصد به شمار می‌رفتند.

 

یکی از جاده‌های مهم تاریخی قدیم، جاده ابریشم است که در گذشته، مورد علاقه گردشگران و تاجران بود. در امتداد این جاده به دلیل حجم بالای تردد، کاروانسراها و غذاخوری‌های بسیاری ایجاد شد.

 

جاده ابریشم میراث نیاکان ما است که با دیگر آثار باستانی متفاوت است. نیاکان ما میراثی به شکل جاده برای ما به یادگار گذاشته‌اند و با گذشت قرن‌ها همچنان این میراث می‌تواند به برقراری ارتباط، ایجاد دوستی و صلح در میان کشورهایی که در مسیر آن قرار گرفته‌اند، بینجامد. همچنین می‌تواند مسیری ایجاد کند تا کشورهایی که در این میراث مشترک هستند ساده‌تر از گذشته میزبان گردشگران یکدیگر باشند و گردشگران خارجی را نیز به دیدار از این جاده دعوت کنند.

 

راه ابریشم به عنوان جاده‌ای که زمانی توسعه روابط تجاری برای ایران را به همراه داشت اکنون در صورت توجه و پیگیری مناسب می‌تواند توسعه ارتباطات گردشگری و روابط دوستانه بین کشورها را به دنبال داشته باشد.

 

به جز جاده ابریشم که نماد ترانزیت جاده‌ای و زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در تاریخ است تمامی جاده‌ها و سامانه‌های حمل‌ونقل زمینی کشور باید توسعه یابد تا شاهد توسعه گردشگری باشیم.

 

با اینکه در عصر جدید، سفر به دیگر کشورها به وسیله حمل‌ونقل هوایی انجام می‌شود، اما همچنان جاده‌ها معنای قدیم خود را در سفرهای بین شهری دارند و هنوز هم راه و مسیر نقش مهمی در سفر، کسب تجربه و آشنایی با مواهب جدید دارد. بنابراین باید راه‌ها به عنوان عنصری اساسی در گردشگری جدی گرفته شوند.

صبا رضایی - روزنامه نگار

 

منبع: روزنامه گسترش تجارت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.