| کد خبر: 133055 |

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران، در گفت‌وگو با تین‌نیوز تشریح کرد:

◄ انتقاد به مصوبه ممنوعیت واردات خودرو از سوی شرکت های غیرنماینده

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران از مصوبه توقف فعالیت شرکت‌‌های غیرنماینده وارد کننده خودرو به کشور از بازار انتقاد کرد.

تین نیوز

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران از مصوبه توقف فعالیت شرکت‌‌های غیرنماینده وارد کننده خودرو به کشور انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فرهاد احتشام زاده با اشاره به این نکته مهم که، این تصمیم منجر به تعطیلی بیش از 100 بنگاه واردات خودرو به کشور می‌شود، اظهار داشت: در حالی که شرکت‌های نمایندگی رسمی واردات خودرو با حضور شرکت‌های غیر نماینده در بازار موافق هستند، اما همچنان دولت طبق مصوبه‌ای غیر کارشناسی فعالیت آنان را متوقف کرده است.

 

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: انجمن صنفی پیش از این نیز در موضع گیری‌های متعدد نسبت به این امر انتقاد کرده و اثرات حذف این شرکت‌ها را نیز به دولت گوشزد کرده بود، چرا که بی شک در نبود این شرکت‌ها جدای از وقوع انحصار در بازار، توان تامین توسط نمایندگی‌های رسمی نیز وجود ندارد و در آخر بازار با مشکل عرضه محصول رو به رو خواهد شد.

 

احتشام‌زاده با بیان این مطلب که «شرکت‌های غیررسمی بیش از 8 سال است که در کشور فعالیت می‌کنند»، افزود: این بنگاه‌ها با حدود 2000 کارمند، 49 درصد از سهم واردات بازار خودرو به کشور را به خود اختصاص داده که با حذف این سهم از بازار، مشکلات جدیدی گریبانگیر این بخش از صنعت خودرو خواهد شد که در مصوبه‌ای که به این منظور تصویب شد، نادیده گرفته شده است.

 

وی با تاکید بر این نکته مهم که بیش از 1.5 درصد از خودروها از سوی واردکنندگان غیر نمایندگی در کشور صورت می‌گیرد، گفت: حذف این ظرفیت از بازار خودرو، قطعا شرایط را سخت کرده و 3 درصد واردات خودرو به کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اتفاقی که هم منافع دولت از درامدهای وارداتی را تهدید میکند و هم شرکت‌های واردکننده و مشتریان شان را با بی نظمی و سردرگمی مواجه می‌کند.

 

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرر قابل توجهی که با حذف واردکنندگان غیر رسمی به مردم وارد می‌شود، ابراز داشت: در چند سال اخیر فرایند واردات و مسئولیت‌ها در این بخش کاملا مکانیزه شده بود و هر حوزه نسبت به انجام وظایف خود به خوبی عمل می‌کرد اما، با این اتفاق مشخص نیست جه مسائلی پیش روی صنعت واردات خودرو به کشور خواهد بود.

 

احتشام‌زاده در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: این انجمن امید دارد تا با روی کار آمدن دولت جدید نسبت به تجدید نظر در این مصوبه اقدام شود زیرا، اصرار بر این تصمیم موجب رکود بازار واردات خودرو به کشور خواهد شد.

 
 
به گزارش تین‌نیوز، در همین رابطه میثم رضایی رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو نیز، گفت: شرکت‌های غیر نماینده طی سال گذشته بیش از 60 درصد خودروی خارجی کشور را تامین کرده‌اند و با وجود این‌که مکانیزم فرآیند کنترل و نظارت بر ثبت سفارش و اخذ گارانتی و خدمات پس از فروش طبق آیین‌نامه‌های دولتی پیش می‌رود، اما بازهم نسبت به حذف آن‌ها از سوی دولت اقدام شد.
 
 
 وی در ادامه، تصریح کرد: انجمن صنفی پیش از این نیز در موضع گیری‌های متعدد نسبت به این امر انتقاد کرده بود و اثرات حذف این شرکت‌ها را نیز به دولت گوشزد کرده بود، چرا که بدون شک در نبود این شرکت‌ها جدای از وقوع انحصار در بازار، توان تامین توسط نمایندگی‌های رسمی نیز وجود ندارد و در آخر بازار با مشکل عرضه محصول رو به رو خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.