| کد خبر: 133048 |

تحلیل فضائلی از نتیجه انتخابات در صورت حضور قالیباف

تین نیوز

 مهدی فضائلی در گفت‌وگو با هفته‌نامه مثلث گفت: کناره‌گیری آقای قالیباف شرایط را برای ستاد آقای روحانی راحت‌تر کرد؛ ولی اینکه حضور آقای قالیباف این وضعیت را از بین می‌برد، خیر، چنین اعتقادی ندارم. یعنی اگر آقای قالیباف در صحنه می‌ماند این دو‌قطبی شکل می‌گرفت، نتیجه این دوقطبی هم آن می‌شد که آقای قالیباف رای پایینی می‌آورد.» وی افزود: سه دیدگاه متفاوت در بین جریان اصولگرا وجود داشت.

 

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، الان هم طبیعتا هر کسی از دیدگاه خودش دفاع می‌کند. از قبل پیش‌بینی شده بود که تصمیم نهایی در هفته آخر اتخاذ شود. یک سناریو همان بود که اتفاق افتاد؛ یعنی آقای رئیسی بماند و آقای قالیباف به نفع او کنار برود که نتیجه‌اش را شاهد بودیم. سناریوی دوم کنار رفتن آقای رئیسی به نفع آقای قالیباف و سناریوی سوم حضور هر دوی آقایان در صحنه انتخابات بود. حامیان سناریوی سوم می‌گفتند حضور هر دوی آقایان رئیسی و قالیباف انتخابات را به دور دوم می‌برد.

 

در واقع پشت سر هر سه سناریو منطقی وجود داشت که به هر یک از آنها اشکالات و نقدهایی وارد بود. معتقدم ممکن است طرفداران دو سناریوی دیگر امروز بگویند اگر ایده آنها دنبال می‌شد نتیجه دیگری رقم می‌خورد؛ ولی چون آن سناریوها آزموده نشدند، نمی‌شود با قاطعیتی درباره آنها سخن گفت و اظهارنظر کرد. او در ارزیابی‌اش از آینده سیاسی ابراهیم رئیسی گفت: آقای رئیسی در تولیت آستان قدس می‌ماند و دلیلی هم ندارد که نماند.

 

ضمن آنکه حضور آقای رئیسی به‌عنوان نامزد بالقوه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خیلی دور از ذهن نیست. فضائلی در مورد آینده محمد باقر قالیباف نیز گفت: آقای قالیباف یک مدیر اجرایی قوی و کارآمد است و حتما از او در عرصه‌های مهمی‌ استفاده خواهد شد؛ اما اینکه به‌عنوان فعال سیاسی یا نامزد انتخابات ورود کند مقداری بعید است؛ مگر اینکه یک شرایط خاص و جدیدی پیش آید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.