| کد خبر: 132636 |

104 اتاق به امکانات اقامتی منطقه آزاد ارس افزوده می شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، توجه ویژه به مسیر گردشگری شرق رود ارس و توسعه زیرساخت های اقامتی گردشگری منطقه را از جمله رویکردهای سازمان در حوزه گردشگری در سال جاری عنوان کرد و گفت: در این راستا امسال 104 اتاق به امکانات اقامتی منطقه افزوده

تین نیوز

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، توجه ویژه به مسیر گردشگری شرق رود ارس و توسعه زیرساخت های اقامتی گردشگری منطقه را از جمله رویکردهای سازمان در حوزه گردشگری در سال جاری عنوان کرد و گفت: در این راستا امسال 104 اتاق به امکانات اقامتی منطقه افزوده

 

یوسف داداش زاده در جمع خبرنگاران گفت: توسعه مسیر گردشگری شرق ارس با محوریت توجه به روستاگردی و توسعه اکوتوریسم از جمله اهداف این سازمان در سالجاری است.


وی با اشاره به واگذاری هتل نیمه کاره ارس به بخش خصوصی، افزود: با پیشرفت فیزیکی مناسب در سال 96 شاهد بهره برداری از یک هتل چهارستاره با 64 اتاق و یک هتل 3 ستاره با 40 اتاق خواهیم بود.


داداش زاده گفت: در راستای تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت ایجاد زیرساخت های اقامتی و پذیرایی، 2 پروژه اقامتی و 2 پروژه پذیرایی به بخش خصوص واگذار شده که در مرحله تهیه نقشه و اخذ پروانه ساخت هستند.


معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس اظهار کرد: در کنار تهیه بسته های حمایتی در بخش گردشگری، تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ایجاد مراکز تفریحی مدرن و شهربازی از دیگر اولویت های این منطقه در سال 1396 است.


داداش زاده با اشاره به اینکه حاصل اقدامات سازمان منطقه آزاد ارس در بخش گردشگری و میراث فرهنگی در سال 95 تلاش در جهت تداوم حفظ، مرمت و بهره برداری از ابنیه های تاریخی مستقر در ضلع غربی محدوده منطقه آزاد ارس برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی بود، مرمت کاروانسرای خواجه نظر، کلیسای چوپان، کلیسای سنت استپانوس، حمام تاریخی جلفا و کاروانسرای منسوب به عباسی را از طرح های اجرا شده برشمرد.


وی همچنین گفت: در کنار برنامه ریزی برای سازماندهی تردد تورهای داخلی و خارجی، ایجاد سرویس های بهداشتی، کمپ های اقامت موقت و بهسازی جاده دسترسی به سایت جهانی کلیسای سنت استپانوس از مهمترین اقدامات این حوزه در ضلع غربی محور گردشگری شمال استان آذربایجان شرقی بود.


وی تاکید کرد: حمایت از برنامه های سفر گسترده و توسعه زیرساخت های مورد نیاز این منطقه در کنار اشتغال مولد و توسعه جوامع میزبان و محلی، آغاز راهی است که سازمان منطقه آزاد ارس را به قله های بلند شکوفایی گردشگری مناطق آزاد ایران رهنمون می کند.


داداش زاده با بیان اینکه گردشگری در ارزآوری و سود ناخالص ملّی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: مناطق آزاد به خصوص منطقه آزاد ارس سرمایه گذاری زیادی در زمینه گردشگری داشته است.


منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت شامل بخش هایی از 2 شهرستان جلفا و خداآفرین در شمالغرب ایران است که در نقطه صفر مرزی و در مجاورت با کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.