| کد خبر: 132391 |

کمبود جای پارک؛ معضل نوظهور شهرهای شمال کشور

تین نیوز

از جاده پر رفت وآمد و پر پیچ و تاب چالوس راهی شهرهای شمالی می شوم. همین فاصله نه چندان دور تهران تا دریای خزر دلیلی ست برای شلوغی های سرسام آور کرانه دریای مازندران در روزهای تعطیل؛ حتی تعطیلی های کوتاه آخر هفته!

به گزارش تین نیوز به نقل از فردا، عماد صادقی نسب: هنگامی که موضوع کمبود جای پارک و پارکینگ مطرح می شود، بسیاری از مردم خیابان های مملو از خودروی پایتخت را به یاد می آورند که گاه باید برای یافتن یک جای پارک چند ده دقیقه معطل ماند؛ غافل از آن که اکنون بحران جای پارک به خیلی از نقاط کشور سرایت کرده و با افزایش تعداد خودرو ها و رانندگان، شاهد مضاعف شدن مشکلات جای پارک خواهیم بود. چنان که کمبود جای پارک فارغ از مشکلاتی که در حوزه ترافیک به دنبال دارد، معضلات نهفته اجتماعی و تنش های بی شماری را نیز موجب می شود.

ماکتی از تهران!

از جاده پر رفت وآمد و پر پیچ و تاب چالوس راهی شهرهای شمالی می شوم. همین فاصله نه چندان دور تهران تا دریای خزر دلیلی ست برای شلوغی های سرسام آور کرانه دریای مازندران در روزهای تعطیل؛ حتی تعطیلی های کوتاه آخر هفته! رشد ویلاسازی و احداث مجتمع های تجاری مناطق بکر و دست نخورده استان مازندران را به ماکتی از کلانشهر ها تبدیل کرده و فقدان زیرساخت های مناسب و مساعد، سبب شده که وقتی وارد شهرهای شمالی کشور می شویم، با انبوهی از ترافیک مواجه شویم که بخش عمده ای از آن به واسطه نبود جای پارک و تخلفات ساکن خودروهای اهالی و مسافران است.

راهور؛ ناظر بر قانون

نیروهای راهور هر از گاهی به سراغ خودروهایی می آیند که دوبله یا به شکل مورب پارک کرده اند، تذکری می دهند و می روند. اگر این تذکر ها به مرز ثبت تخلف برسند و به برگه جریمه ای زیر برف پاک کن خودرو ها تبدیل شوند نیز از بهبود شرایط و روانی مسیر ها خبری نخواهد بود و عده ای دیگر دوباره در همان مکان های ممنوعه پارک خواهند کرد.

پلیس راهور به عنوان مجری و ناظر قانون تنها می تواند از با متخلفان برخورد کرده و در ازای هر تخلف و تخطی از قانون، برگه جریمه ای را به صاحبان خودرو ها تحویل دهد. آن چنان که به نظر می رسد، کمبود نیرو در پلیس راهور ناجا به مزیدی بر علت تبدیل شده و دست پلیس راهنمایی و رانندگی برای برخورد با تخلفات رانندگی، به ویژه تخلفات ساکن چندان باز نیست و همکاری و اراده دیگر دستگاه ها برای رفع معضل ترافیک و کمبود جای پارک شهرستان هایی، چون سلمانشهر و عباس آباد را می طلبد.

احمد هاشم زاده، از اهالی عباس آباد در گفت وگو با خبرنگار «فردا» با تاکید بر مشکلات فراوانی ناشی از کمبود جای پارک می گوید: «شاید اواسط مسیر عباس آباد به متل قو خلوت باشد و مردم بتوانند بدون سختی جای پارک پیدا کنند، اما نزدیک میدان عباس آباد و در اطراف فروشگاه های تازه تاسیس واقعا مشکلات ترافیکی وجود دارد و اهالی بیشتر از مسافران آزار می بینند.»

رمضانی، یکی از مسافران هر هفته شمال نیز از ناراضیان وضعیت جای پارک و ترافیک شهرهای شمالی است. او می گوید: «درسته که من هم مسافرم و یک ماشین به ترافیک شهر اضافه می کنم. اما واقعا جای پارک در مقایسه با تعداد ماشین ها کمه و همیشه برای خرید کردن باید دوبله پارک کنیم. وقتی هم برمی گردیم می بینیم که راهور جریمه کرده و رفته!»

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.