| کد خبر: 132390 |

خرید ۱۳ دستگاه ایکس ری به کجا رسید؟

تین نیوز

انارکی گفت: قرار بود ۱۳ دستگاه ایکس ری خریداری شود، ولی هنوز این اتفاق نیفتاده و تجهیزات لازم تهیه نشده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احمد انارکی رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  گفت:به تازگی حکم تشکیل کمیته تحقیق و تفحص ابلاغ شده که به صورت جدی وارد عمل خواهیم شد.باید توجه داشت که در ستاد مبارزه با قاچاق ،سازمان ها و  نهادها  و چند وزارتخانه دولتی همکاری می‌کنند و تصمیم ما بر این است که تمامی این دستگاه‌ها را به صورت دقیق رصد کرده، هرچند که تا به حال نیز بازرسین کمیته در مناطق مختلف کشور تحقیق و نظارت بر این امر خطیر را آغاز کرده اند.

 

ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: بر اساس قانونی که تصویب شده مجلس در سال ۹۵  از تمامی نهادهای دولتی درگیر مبارزه با قاچاق خواست تا برای اصلاح قوانین قاچاق ،به مجلس شورای اسلامی نظرات خود را ارائه بدهند و می‌خواهیم در آینده قانون جامع در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به تصویب برسانیم.

 

وی در رابطه با بحث تجهیز گمرکات کشور گفت: قرار بود ۱۳ دستگاه ایکس ری خریداری شود ولی هنوز این اتفاق نیفتاده و تجهیزات لازم تهیه نشده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: یکی از وظایف اصلی ما در این کمیته تحقیق در مورد عملکرد گمرکاتی است که بدون هیچ حساب و کتابی برای ورود کالا اجازه صادر می‌کنند و بعضی از اسکله هایی که کالاها بدون هیچ گونه  بازرسی از آنها عبور می کنند.

 

 وی همچنین تصریح کرد: سامانه جامع عمور گمرکی نقاط ضعف بسیاری داشته و کمیته این اتهام را که میزان قاچاق بعد از نصب این سامانه افزایش پیدا کرده را مورد بررسی قرار خواهد داد.

 

انارکی اذعان داشت: ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌گوید برای حراست هر کالایی، وزارت بازرگانی موظف به  شناسه دار کردن کالاها است و طبق قانون باید دستگاه‌های زیربط آیین نامه ابلاغی در رابطه با این موضوع را عملی کنند،اما هنوز اجرایی شدن آن در هاله ای از ابهام است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.