| کد خبر: 132263 |

جذب سرمایه گذاری خارجی نیازمند تغییر ساختارهای بانکی کشور است

دبیرکل کنفرانس بین المللی ایران 1404 مهمترین راهکار برای رونق تولید و گسترش اشتغال را جذب سرمایه های بین المللی دانست و گفت: برای تحقق این موضوع نیازمند تغییر رویکردها، ساختارهای بانکی و شفاف سازی مالی در سرزمین اصلی و مناطق آزاد ...

تین نیوز

همایون حیدری در مورد جزئیات برگزاری کارگاه آموزشی و تخصصی 'تامین مالی بین المللی و جذب سرمایه گذاری بین المللی' که سوم و چهارم خردادماه در کیش برگزار می شود، افزود: این کارگاه برای نخستین بار ویژه مدیران شرکت های خصوصی و دولتی که در برنامه توسعه ششم به نحوی با کمبود سرمایه مواجه هستند، برگزار می شود.


وی هدف از برگزاری این کارگاه و سمینار آموزشی را توانمندسازی بنگاه ها و مدیران برای افق 1404 عنوان و اظهارکرد: با توجه به محدود بودن ارتباط مالی با بازارهای بین المللی و تامین سرمایه در حدود 12 سال گذشته، اقدامات خاصی در حوزه جذب سرمایه خارجی صورت نگرفته و استانداردها، معیارها و اعتباردهی های امروز با گذشته تفاوت کرده است.


دبیرکل کنفرانس بین المللی ایران 1404 گفت: در سمینار تخصصی تامین مالی بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی، شرکت کنندگان با آخرین روش های جذب سرمایه، فنون و راهبرد مذاکرات و مدل های تامین مالی آشنا می شوند تا سازمان ها و شرکت های آنها از لحاظ اعتباری در حد قابل قبول قرار گیرند تا سرمایه گذار خارجی مشتاق به سرمایه گذاری در کشور شود.


حیدری محورهای اصلی این سمینار را جذب سرمایه بین المللی و ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاران خارجی عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم این است که مدیران بدانند چه پیش نیازی باید تامین شود تا طرح ها و بسته های سرمایه گذاری کشور برای سرمایه گذاران خارجی به صورت بسته ای قابل قبول درآیند.


وی به نامگذاری سال با عنوان 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: مهمترین راهکار برای رونق تولید و گسترش اشتغال جذب سرمایه های بین المللی است.


حیدری اظهارکرد: از آنجا که در داخل کشور با کمبود سرمایه مواجه هستیم، برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی در برنامه ششم توسعه به 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز داریم .


وی افزود : برای اینکه بتوانیم در هر سال 800 هزار شغل ایجاد کنیم نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی هستیم که تحقق آن وابسته به آشنایی مدیران با روش ها و فنون جذب سرمایه است .


دبیرکل کنفرانس بین المللی ایران 1404 به امنیت و ثبات سیاسی موجود در کشور نسبت به کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: این ثبات به حدی است که ایران می تواند بیشترین جذب سرمایه گذاری خارجی در منطقه و جنوب غرب آسیا را داشته باشد .


حیدری در مورد اینکه مدیران شرکت های خارجی برای آشنایی با بسترهای سرمایه گذاری در ایران در کارگاه و سمینار کیش حضور خواهند داشت؟ اظهار کرد: این سمینار مقدمه ای برای برگزاری سمینار اصلی ایران 1404 است که 23 آبان ماه امسال در سالن اجلاس سران تهران برگزار می شود.


وی گفت: مدیران در این سمینار با فنون و راهکارهای جذب سرمایه گذاری خارجی آشنا می شوند تا در کنفرانس اصلی که همه مدیران شرکت ها و سازمان های بین المللی که علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند، بتوانند با طرف ها و شرکای خارجی به خوبی وارد مذاکره شوند و کنفرانس کیش بستری مناسب برای کسب توانمندی های لازم در این راستا خواهد بود.
حیدری اظهار کرد: در این سمینار علاوه بر حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیران اقتصادی تمام مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیران سرمایه گذاری و شرکت ها حضور دارند، شرکت ها و بانکهایی که با موضوع جذب سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه بین المللی ارتباط دارند نیز می توانند در این رخداد اقتصادی حضور پیدا کنند.

 

وی در مورد سخنرانان اصلی این سمینار گفت : علاوه بر میهمانان مدعو، پیمان مولوی دانش آموخته یکی از دانشگاههای انگلیس و سرمایه گذار در کشورهای اروپایی در مورد سیستم رتبه بندی اعتباری بین المللی، تامین مالی چند وجهی و ترکیبی ، هزینه تامین مالی طرح ها، نقش هزینه سرمایه در تعیین استراتژی های تامین مالی و سرمایه گذاری بین المللی، مهندسی فاینانس و ادغام و تملک های بین المللی در جذب سرمایه گذاری خارجی سخنرانی خواهد کرد.


وی گفت : همچنین در خصوص طرح های موردی موفق پروژه های قطر و کره جنوبی برای مدیران ایران مدل هایی بازگو می شود، مباحث تخصصی تامین مالی و جذب سرمایه گذاری بین المللی برای شرکت های ایرانی موضوعات روز دوم سمینار است .


حیدری در پاسخ به سئوال ایرنا در مورد مشکلات بانک های آف شور در کشور و فعالیت بانکهای خارجی و اطمینان بخشی به سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران گفت: بحث سرمایه گذاری یکی از محورهای اصلی در این سمینار است و سرمایه خارجی تنها از طریق بانک ها می تواند وارد کشور شود.


'آف شور بانک به عملیات بانکی اطلاق می شود که توسط یک بانک واقع در منطقه یا سرزمینی غیر از سرزمین اصلی که اغلب جزایر متعلق به دولت حاکم بر سرزمین اصلی به شمار می روند با اشخاص غیرمقیم و با پول خارجی و در مقیاس بزرگ انجام می شود.'


وی با تاکید بر اینکه برای تحقق چنین هدفی بانک های ما در سرزمین اصلی و مناطق آزاد باید رویکردها و ساختارهای خود را تغییر دهند، افزود: شفاف سازی سیستم مالی و ارتقا آن یکی از موضوعات مورد توجه است.


دبیرکل کنفرانس بین المللی ایران 1404 تاکید کرد: در این سمینار دو روزه بر این موضوع که بانک ها باید چه شرایطی در داخل و ساختار خود داشته باشند تا بانکهای خارجی به آنها اطمینان کنند و انتقال سرمایه انجام دهند، بحث خواهد شد .
وی تصریح کرد: در مناطق آزاد و برای ایجاد بانک های آف شور در سال گذشته محدودیتی ایجاد شد که میزان سرمایه ایجاد این بانک های خارجی در مناطق آزاد به یکباره 10 برابر شد که با این اقدام رغبت حضور بانکهای بین المللی در مناطق آزاد کاهش یافت .


حیدری گفت: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و همکاران آنها در شورای عالی اقتصاد بدنبال اصلاح آن هستند که امیدواریم این موضوع عملی شود.


وی ابراز امیدواری کرد که تا شروع کنفرانس اصلی در تهران این اتفاق رخ دهد و شاهد تاسیس و حضور چند بانک بین المللی در مناطق آزاد باشیم .


به گزارش ایرنا، کارگاه آموزشی و تخصصی تامین مالی بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی در کیش روزهای سوم و چهارم خرداد ماه با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.