| کد خبر: 131916 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ ضرورت کنترل بازار قطعات یدکی خودرو در سراسر کشور

تین نیوز
رئیس انجمن قطعه‌سازان کشور از ضرورت کنترل بازار قطعات یدکی خودرو در سراسر کشور خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رضا رضائی با اشاره به این مطلب که،  نیاز و کشش بازار به قطعات خودرو و عدم کنترل بازار باعث تولید نامرغوب و ورود قاچاق کالای نامرغوب خارجی خواهد شد، اظهار داشت: بیش از 1000 قطعه‌ساز در صنعت تولید قطعه کشور فعال هستند که تا به امروز تنها 600 مرکز از آنها شناسائی شده‌اند و موفق به دریافت کد از این مرکز شده‌اند و مقید به تولید قطعات داخلی با کیفیت.
 
 
وی در ادامه سخنان خود با این شبکه خبری، با بیان این‌که «تولید کنندگان دارای کد برای انجمن شناخته شده و قابل رصد و کنترل هستند»، تصریح کرد: از میان مجموع 1000 تولید کننده قطعات خودرو حدود 400 کارگاه تولیدی هستند که متاسفانه، به دلیل عدم شناسائی از سوی انجمن اقدام به تولید قطعات نامرغوب وغیر قانونی به بازار عرضه می‌کنند.
 
 
به گفته رضایی، متاسفانه 400 قطعه‌ساز با تولید و وارد کردن قطعات نامطلوب و تقلبی به بازار داخل، موجبات  بی‌اعتمادی در میان خریداران قعطات داخلی را فراهم کرده‌اند که علیرغم تلاش و اعلام چندین باره انجمن اقدام موثر در این خصوص صورت نگرفته است.
 
 
وی با اشاره به این موضوع که وزارت صنعت‌، معدن و تجارت خوشبختانه اقدامات خوبی را به منظور جلوگیری از گسترش توزیع قطعات تقلبی در بازار در دستور کار قرار داده است، گفت: انجمن قطعه‌سازان کشور با اتخاذ تدابیر سختگیرانه سعی دارد تا به بهترین وجه ممکن از تولید و توزیع قطعات تقلبی در بازار کشور جلوگیری کرده تا از این رهگذر ضرر بیشتری متوجه این بخش از صنعت کشور نشود.
 
 
رئیس انجمن قطعه‌سازان با تاکید بر این مهم که،  جنس قاچاق در بازار 33 درصد قیمت واقعی را کاهش می‌دهد، ابراز داشت: خریداران توجه داشته باشند که هنگام خرید به کد شناسایی حک شده بر روی قطعات توجه کنند زیرا، قطعاتی که فاقد چنین شناسه‌ای باشند مورد تائید انجمن نیستند.
 
 
رئیس انجمن قطعه سازان از مصرف کنندگان خواست که قطعات داخلی با کیفیت مطلوب استفاده کرده و تنها اقدام به خرید از مراکز مجاز و قطعات دارای کد شناسائی کنند تا از تکرار تولید قطعات در خارج با برند داخلی  و عرضه آن در کشور با کیفیت نامناسب جلوگیری شود زیرا، در بعضی مواقع تشخیص آنها از نوع استاندارد به سختی صورت می‌گیرد.
 
 
رضایی معضل اصلی تولید قطعه در کشور را تولید غیرقانونی قطعات از سوی برخی مراکز فاقد کد شناسائی دانست و گفت:  تولید قطعات داخلی با کیفیت مطلوب قدرت اشباع بازار را ندارد و لذا، نیاز بازار باعث ورود جنس خارجی نامطلوب یا تولید داخلی زیر پله‌ای و نامرغوب می‌شود که فضا را بر قطعه‌سازان قانونی و برند معروف دارای کد شناسایی تنگ می‌کند.
 
 
وی با اشاره به این مطلب که، سال گذشته بیش از 1 میلیون و 400 هزار خودرو در کشورتولید شد که این حجم خودرو بیشتر از تولید به قطعات یدکی نیاز دارد، گفت: نکته‌ای که تا کنون به آن توجه نشده است عودت دادن قطعات بی کیفیتی است که هنگام ارائه خدمات پس از فروش نبایستی از آنها استفاده شود و ضرورت دارد تا  قطعات نامطلوب به مرکز تولید آن برگشت داده شده و بر روی خودرو نصب نشود.
 
رضائی در پایان با یادآوری این موضوع که بیش از 17 نوع خودرو جدید به بازار می‌آید که براساس شرایط استاندارد تولید خواهند شد، خاطرنشان کرد:تولیدکنندگان قطعات خودرو کشور توجه داشته باشند تنها کیفیت و ایمنی در بازار ماندگار خواهد بود و قطعاتی که فاقد الزامات تولید باشند محکوم به حذف از چرخه تولید و فروش خواهند بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.