| کد خبر: 131412 |

۹۲ درصد از ثبت‌نام کنندگان انتخابات شوراهای کل کشور تایید صلاحیت شدند

تین نیوز

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کل کشور گفت: بیش از 92 درصد از 286 هزار و 385 نفری که در انتخابات شوراهای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند، تایید صلاحیت شدند.

 

به گزارش خانه ملت، محمد محمودی شاه‌‌نشین با اشاره به تعداد نهایی تایید و رد صلاحیت‌شدگان اظهار داشت: از کل افرادی که در انتخابات شوراهای کشور در سراسر ایران ثبت نام کرده بودند، 265 هزار و 420 نفر تایید صلاحیت و 6 هزار و 292 نفر رد صلاحیت شدند. همچنین 14 هزار و 673 نفر هم از عرصه رقابت‌ها انصراف دادند.

 

به گفته وی، بیش از 94 درصد از ثبت‌نام کنندگان روستایی و بیش از 84 درصد از ثبت‌نام کنندگان شهری، در انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند.

 

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: 231 هزار و 345 نفر از ثبت‌نام کنندگان، در حوزه روستایی بودند که 8 هزار و 79 نفرشان انصراف دادند. همچنین 219 هزار و صد نفر تایید صلاحیت و چهار هزار و 166 نفر رد صلاحیت شدند.

 

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به تعداد تایید صلاحیت شدگان بخش روستایی عنوان کرد: این تعداد قرار است بر سر 120 هزار و 873 کرسی باهم به رقابت بپردازند.

 

وی با بیان اینکه تعداد کل ثبت‌نامی های شهری 55 هزار و 40 نفر بودند، ادامه داد: از این تعداد، 6 هزار و 594 نفر انصراف دادند که در نهایت 46 هزار و 320 نفر تایید صلاحیت و دو هزار و 126 نفر رد صلاحیت شدند.

 

محمودی شاه‌نشین اضافه کرد: تعداد کرسی‌های شوراها در شهرها نیز 6 هزار و 737 عدد است که تایید صلاحیت شدگان شهر بر سر این تعداد به رقابت می‌پردازند.

 

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آمار تایید صلاحیت شدگان در هیات‌های نظارت و اجرایی چقدر متفاوت بود، گفت: هیات‌های اجرایی صلاحیت 272 هزار و 930 نفر را تایید و 9 هزار و 261 نفر را رد کرده بودند. بعد از این مرحله، وقتی پرونده‌ها به هیات‌های نظارت آمد، تعدادی از داوطلبان انصراف دادند که در نهایت صلاحیت 265 هزار و 121 نفر در هیات‌های نظارت تایید و 9 هزار و 835 نفر رد شدند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه با شکایت بعضی داوطلبان، بررسی پرونده‌هایشان به هیات مرکزی نظارت آمده بود، اظهار داشت: با بررسی این شکایات، صلاحیت نزدیک به ٩٠٠ نفر در هیات مرکزی نظارت تایید و 79 نفر نیز صلاحیتشان رد شد.

 

همچنین براساس آمار منتشر شده از هیات‌های اجرایی، 67 هزار و 601 شعبه اخذ رای در کل کشور وجود دارد که 9 هزار و 753 شعبه از آنها، مکانیزه هستند. به گفته محمودی شاه‌نشین در 141 شهر کشور که شوراهای 7 و 9 نفره دارند، انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.