| کد خبر: 131184 |

ویندوز XP سومین سیستم عامل محبوب دنیا

تین نیوز
مردم هنوز هم از XP دل نکنده و انگار هیچ چیز باعث نمی شود آنها سیستم عامل خود را ارتقا دهند. مهاجمان و هکرها یک حفره بزرگ در این ویندوز کشف کردند و حمله سایبری آنها هنوز عامل هرج و مرج در سطح جهانی است. باوجود این مسادل هنوز هم در بسیاری از رایانه های شخصی در سراسر جهان ویندوز XP مورد استفاده قرار میگرد.

 

مجله سخت افزار: مردم هنوز هم از XP دل نکنده و انگار هیچ چیز باعث نمی شود آنها سیستم عامل خود را ارتقا دهند. مهاجمان و هکرها یک حفره بزرگ در این ویندوز کشف کردند و حمله سایبری آنها هنوز عامل هرج و مرج در سطح جهانی است. باوجود این مسادل هنوز هم در بسیاری از رایانه های شخصی در سراسر جهان ویندوز XP مورد استفاده قرار میگیرد.

 

ویندوز XP سومین سیستم عامل محبوب دنیا
 
حتی با وجود اینکه مایکروسافت از تاریخ 8 آپریل 2014 پشتیبانی از این سیستم عامل را متوقف کرد. بنا به آمار منتشر شده از Net Applications این ویندوز در واقع با 7.04 درصد سوم سیستم عامل محبوب در جهان است. این بدان معناست که سیستم عاملی تاریخ گذشته ای که پشتیبانی از آن متوقف شده است، محبوب تر از هر نسخه ای از ویندوز 8 یا هر نسخه از سیستم عامل مک و یا لینوکس است.
 

ویندوز 7 که محبوب ترین سیستم عامل جهان است 49 درصد و بعد از آن ویندوز 10 با 26 درصد بیشتر میزان استفاده را در میان مردم جهان دارند. بعد از آنها ویندوز 8.1 با 6.96 درصد و مک OS X 10.12 با 3.21 درصد در رده چهارم و پنجم قرار گرفته اند. تحلیلگران بر این باورند که در سال 2014، در حدود 2 میلیارد کاربر از سیستم عامل XP استفاده میکردند و برآورد میشود که تعداد آنها در سال 2017 در حدود 140 میلیون نفر باشد.
 
 
یوروپل، پلیس اتحادیه اروپا هشدار داده است که حمله سایبری اخیر که "WannaCry" نام دارد، همچنان ادامه خواهد داشت تا رایانه های شخصی کاربران را به مرز نابودی بکشاند. این نرم افزار مخرب که اطلاعات کاربران را رمزگذاری میکند و برای رمزگشایی از آنها درخواست پول میکند، تاکنون حداقل دویست هزار قربانی در 150 کشور در سراسر جهان داشته است و باعث هرج و مرج در سرویس سلامت ملی بریتانیا (NHS)، اپراتور مخابراتی تلفونیکا در اسپانیا و سازمان های دیگر در سطح جهانی شده است. حتی با اینکه مایکروسافت دیگر از ویندوز XP پشتیبانی نمیکند، در یک حرکت غیرمعمول یک پچ اضطراری برای ویندوزهای XP، 8 و ویندوز سرور 2003 در جمعه شب منتشر کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.