| کد خبر: 130913 |

از پشت خنجر زدید حالا طرفدار برجام شده‌اید

تین نیوز
حسن روحانی، از کاندیداهای ریاست‌جمهوری، در ادامه سفرهای انتخاباتی خود، روز گذشته به دو استان سفر کرد و در شهرهای خرم‌آباد و اصفهان با مردم سخن گفت. او امروز نیز به تبریز می‌رود.

 

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهوری عصر دیروز در جمع هواداران خود در میدان امام خمینی اصفهان با تأکید بر اینکه ما آینده ایران را در اختیار فریبکاران نمی‌گذاریم، گفت: «ما آینده ایران را در اختیار شعار نخواهیم گذاشت».

 

او با بیان اینکه اصفهان انگشتر جهان و نقش جهان نگین این انگشتر است، افزود: «ما برای یک تصمیم تاریخی امروز در نگین انگشتر جهان جمع شده‌ایم. ما برای یک تصمیم مهم جمع شده‌ایم و می‌خواهیم رئیس‌جمهور را به عنوان منتخب و نماینده کل ملت ایران انتخاب کنیم یا به عنوان نماینده یک باند در کشور».

 

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با طرح این پرسش که آیا ما می‌خواهیم فردی را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنیم یا به عنوان رئیس و قیم از طرف یک گروه خاص؟ گفت: «رئیس‌جمهور کسی است که برای امنیت کشور شما تصمیم می‌گیرد، ما امروز صاحب امنیت هستیم. البته این امنیت در سایه تلاش همه انسان‌های فداکار، نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی و نظامی است اما مگر همین نیروهای مسلح و امنیتی در سال‌های قبل هم نبودند، پس چطور این همه امنیت وسیع را در کشور شاهد هستیم؟».

 

روحانی با بیان اینکه آن‌گاه که مردم در کنار نیروهای مسلح قرار بگیرند، امنیت کامل در کشور ایجاد می‌شود، عنوان کرد: «آن‌گاه که همه اقوام به دولت اعتماد کنند، امنیت در کشور حاکم می‌شود. رئیس‌جمهور یعنی رئیس شورای عالی فضای مجازی. اگر امروز شما دسترسی به اطلاعات جهان دارید، در سایه دولت یازدهم است».

 

او با بیان اینکه ١٠ بار تصمیم گرفتند که شبکه‌های اجتماعی را ببندند، ولی این روحانی بود که در برابر این تصمیم ایستاد، گفت: «رئیس‌جمهور یعنی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این دوره فضای امنیتی از دانشگاه‌ها برداشته شد. آیا ما دانشگاه آزاد و امن را می‌خواهیم یا دانشگاه امنیتی؟ در سایه حضور مردم، در این مدت توانستیم با کمک هم دیوار را خراب کنیم و پل بسازیم».

 

روحانی همچنین با بیان اینکه میان نصف جهان و کل جهان با دیوار تحریم فاصله انداختند، افزود: «در سال ٩٢، ٦٢ هزار توریست به اصفهان آمد، ولی در فروردین امسال ٨٥ هزار گردشگر خارجی به این شهر سفر کردند. ما می‌خواهیم اصفهان به عنوان قلب جهان بتپد و همه مردم جهان بتوانند به اصفهان بیایند و این میدان را ببینند. ما می‌خواهیم مردم دنیا به ایران بیایند و ساختن باغ بهشت را در این اصفهان ببینند».

 

مابقی تحریم‌ها را هم بر می‌داریم

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: «خطری در سال ٩٢ وجود داشت که ١٤ میلیون ایرانی را تهدید می‌کرد. اگر دولت یازدهم نبود دریاچه ارومیه خشک شده بود و نمک آن ١٤ میلیون ساکن غرب کشور را تهدید کرده بود. ما برای هورالعظیم و دریاچه ارومیه سرمایه‌گذاری کردیم. این‌بار نوبت زاینده‌رود است. اصفهان به زنده‌بودن زاینده‌‌رودش است و اصفهان افتخار تمدن و همبستگی ایران و اسلام است».

 

او با بیان اینکه در میدان نقش جهان اصفهان سیاست، مذهب و اقتصاد به هم گره خورده است و تمدن پرچم سرافرازانه اسلام در این میدان در اهتزاز است، تأکید کرد: «اصفهان سرزمین پل‌هاست و سرزمین دیوار نیست، ما با برجام بین ایران و جهان پل برقرار کردیم و دیوار تحریم را فرو ریختیم».

 

رئیس دولت تدبیر و امید گفت: «اگر ملت ایران اجازه بدهد و اگر رهبری یاری کند و ما را هدایت کند، با همین دکتر ظریف مابقی تحریم‌ها را هم برمی‌داریم».

 

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه ما می‌خواهیم تعامل سازنده با جهان را ادامه بدهیم، عنوان کرد: «می‌خواهیم دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های جهان در ارتباط باشند و فناوری‌های پیشرفته را به ایران بیاوریم. ما نمی‌گذاریم بازار نفت ما در اختیار عربستان قرار بگیرد و گاز کشور ما در اختیار همسایه جهانی باشد. ما نمی‌گذاریم نفت ایران در اختیار همسایه غربی باشد». روحانی با بیان اینکه ما به عقب برنمی‌گردیم، گفت: «در هفته‌های اخیر خیلی گوش کردم که ببینم آیا دوستان ما طرح و برنامه جدیدی را هم به ارمغان آورده‌اند یا نه اما دیدم برنامه‌شان بازنویسی سال‌های ٩٠ و ٩١ است». او با تأکید بر اینکه ما به ٩٠ و ٩١ باز نمی‌گردیم، افزود: «روز جمعه، روز سرنوشت ماست، اقتدار ملت ایران در روز جمعه متبلور می‌شود».

 

روحانی خطاب به مدیران و مسئولان کشور تأکید کرد: «همه مسئولان حواس‌شان به این باشد که از تریبون و قدرت سوءاستفاده نکنیم». این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اظهارات برخی از رقبای خود، گفت: «می‌گویند ما هم برجام را قبول داریم؛ باور کنیم؟ شما تا دیروز هرچه در توان داشتید و هرچه بیلبورد در تهران بود، علیه برجام استفاده کردید؛ وقتی با قدرت‌های خارجی مشغول مبارزه بودیم، از پشت خنجر زدید، حالا طرفدار برجام شده‌اید؟!». رئیس دولت تدبیر و امید با تأکید بر اینکه حفظ برجام سخت‌تر از به‌دست‌آوردن آن است، افزود: «نگهداری برجام سخت‌تر از به‌دست‌آوردن توافق است، حفظ صلح و امنیت بالاتر از به‌دست‌آوردن آنهاست».

 

روحانی تأکید کرد: «با شعار به عقب بازنمی‌گردیم؛ به پای صندوق آرا می‌رویم. ما با تلاش و کمک شما دیوار را خراب کردیم و پل ساختیم، ما این اجازه را به شما نمی‌دهیم».

 

رئیس‌جمهوری گفت: «برخی در اتاق‌های فکر خود می‌گویند اجازه نمی‌دهیم روحانی انتخاب شود؛ شما فکر می‌کنید روحانی نباشد برجام از بین می‌رود و تحریم برمی‌گردد؟ فکر می‌کنید می‌توانید فضای مجازی را مسدود کنید؟ فکر می‌کنید می‌توانید فضای امنیتی را بر دانشگاه‌ها برگردانید؟ مردم این اجازه را به شما نمی‌دهند».

 

او با بیان اینکه ما تسلیم آرامش هستیم، عنوان کرد: «ما تنش را دوست نداریم و ایران آرام را می‌خواهیم. ما در این مدت قدم‌هایی را با هم برداشتیم و باید قدم‌هایی را با هم در آینده برداریم. ما قطار تهران و اصفهان را تأمین اعتبار کردیم و این قطار در دولت دوازدهم باید تمام شود. همچنین ما تصمیم گرفتیم فرودگاه بزرگ و بین‌المللی در اصفهان ایجاد کنیم و می‌خواهیم آن را در دولت دوازدهم تکمیل کنیم. ما می‌خواهیم برای اشتغال جوانان تحصیل‌کرده دست به دست هم بدهیم، نه با شعار، بلکه با عمل».

 

روحانی در پاسخ به ادعای برخی رقبای خود، گفت: «آیا آنها می‌توانند برای شما اشتغال میلیونی ایجاد کنند؟ ما اشتغال بدون منت و خالص ایجاد می‌کنیم همان‌طورکه در سال ٩٥، ٦٥٠ هزار شغل ایجاد کردیم».

 

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مردم برای انتخاب میان کاندیداها باید به کارنامه افراد و برنامه آنها نگاه کنند، ادامه داد: «به برنامه برخی کسانی که برای انتخابات نامزد شده‌اند نگاه کنید، آیا به‌جز پمپاژ پول برنامه دیگری هم دارند؟».

 

می‌گویند اول ٩٢ افتتاح می‌کردید

رئیس دولت تدبیر و امید گفت: «می‌گویند این دولت یک کار اشتباه بزرگی انجام داده است، می‌گوییم چه کاری؟ می‌گویند سال ٩٢ به فکر رفع تحریم بود، بعد به فکر کاهش تورم و رونق بوده است و اینک افتتاح می‌کند. می‌گویند اول ٩٢ افتتاح می‌کردید. راه ما تدبیر و تلاش با هم و تأمین اعتبار است، می‌سازیم و بعد با هم با افتخار افتتاح می‌کنیم».

 

روحانی با دعوت مردم برای مشارکت در انتخابات، تأکید کرد: «ما می‌خواهیم جمعه پای صندوق‌های آرا برویم، چون می‌خواهیم برخی از روزنامه‌ها، سایت‌ها و نهادها حاشیه امنیتی نداشته باشند. می‌خواهیم همه روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها و همه بنگاه‌های تولیدی با هم مساوی باشند. ما برای تساوی حقوق ملت پای صندوق رأی خواهیم رفت. ما برای رفع تبعیض‌های ناروا پای صندوق می‌رویم».

 

او در پایان عنوان کرد: «روز جمعه پای صندوق‌های رأی دوباره به آزادی، اعتدال، اصلاحات، اصولگرایی معتدل و امید ایرانیان سلام می‌کنیم. مردم بدانند که با شعار دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره امید، پای صندوق خواهیم رفت».

 

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، شهربانو منصوریان، دارنده چند مدال طلای جهان و آسیا، به نشان صلح و دوستی مدال خود را به روحانی تقدیم کرد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز با اخذ مرخصی از هیئت دولت، در این گردهمایی حضور داشت.

 

روحانی در خرم‌آباد: فکر نکنید برای ٤ سال تصمیم می‌گیرید

همچنین رئیس‌جمهوری روز گذشته در جمع مردم خرم‌آباد در محل دانشگاه قدیم لرستان، گفت: «ما می‌خواهیم همه جناح‌ها و گروه‌ها، اصولگرا، اصلاح‌طلب، معتدل، اقوام و مذاهب، همه در کنار هم به‌عنوان ایران متحد باشیم». حسن روحانی افزود: «منزوی‌شدن جناح‌ها و حاکمیت گروهی اقلیت بر افکار اکثریت را نمی‌پذیریم چراکه راهی به نام اتحاد و وحدت ملت بزرگ ایران را انتخاب کرده‌ایم. ما نمی‌پذیریم که یک جناح منزوی باشد؛ نمی‌پذیریم که گروهی اقلیت بخواهد بر افکار اکثریت فشار آورد».

 

به گزارش ایرنا، او افزود: «چهار سال پیش راه آرامش، ایستادگی در برابر اختلافات و راه وحدت و همبستگی را انتخاب کردیم. ما راه اتحاد و وحدت ملت بزرگ ایران را انتخاب کرده‌ایم. در فضای وحدت و آرامش، کشور را برای حرکت به‌سوی پیشرفت و تعالی آماده کردیم، حق مردم مشارکت و حضور پای صندوق‌های اخذ رأی برای ایران سربلند و پرآوازه است». روحانی با طرح این سؤال که آیا امروز آرامش در جامعه بیشتر است یا سال ٩١ و آیا بازار کار در آن سال بهتر بود یا امروز، گفت: «قیمت اجناس در سال ٩١ به‌صورت ساعتی افزایش می‌یافت».

 

او با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه بهداشت و درمان گفت: «آیا بیمه درمانی برای همه مقرر نشده است؟ ما می‌خواهیم برای تحول و پیشرفت ایران حرکت کنیم و در راستای آزادی، اشتغال و رفع معضل بی‌کاری گام‌های جدی‌تری برداریم».

 

روحانی افزود: «از ما می‌پرسند از روز اولی که آمدید چرا برای افتتاح به استان‌ها نرفتید، حال آنکه این سؤال‌ها حتی برای همه کودکان ما نیز روشن است. روز اول با هم عهد بسته بودیم و به میدان کار و فعالیت آمدیم و بعد از تعیین بودجه، امکانات را فراهم کردیم و بعد از آن رسیدیم به مرحله افتتاح که اکنون با خرسندی افتتاح می‌کنیم».

 

رئیس‌جمهوری، رفع فقر و محرومیت در ایران را دو هدف بزرگ خود در چهار سال آینده عنوان کرد و گفت: «باید برای تحقق این وعده دست به دست هم دهیم». او با بیان اینکه با ادامه تحریم‌ها، جیب کاسبان تحریم پرتر می‌شد، عنوان کرد: «ما در تحریم بودیم و عربستان بازار نفت ما را گرفته بود؛ ولی تحریم‌ها را با مذاکرات برداشتیم و توانستیم نفت بیشتری صادر کنیم که همین موضوع باعث شد پول بیشتری به محرومان تخصیص داده شود».

 

روحانی با بیان اینکه پرنده آزادی را به پرواز درخواهیم آورد، افزود: «مخالفان و منتقدان هم حق دارند با صدای بلند ندای خود را به گوش مردم برسانند. نخستین کلام آزادی، دومین کلام امنیت واقعی در جامعه، سومین کلام آرامش و کلام چهارم پیشرفت ایران عزیز است». او ٢٩ اردیبهشت امسال را روز سرنوشت ایران دانست و گفت: «فکر نکنید برای چهار سال تصمیم می‌گیرید، آثار این چهار سال، ٤٠ سال در کشور باقی می‌ماند».

 

می‌خواهند با پمپاژ پول مردم را بفریبند

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه راهمان را ادامه می‌دهیم و از دلواپسان هراس نداریم، افزود: «می‌خواهند با پمپاژ پول، مردم را بفریبند و قیمت اجناس را چندبرابر کنند. آنها که می‌گویند اگر این دولت ادامه پیدا می‌کند یارانه‌ها قطع می‌شود، دروغ می‌گویند؛ یارانه ادامه می‌یابد ولی تنها یارانه کافی نیست». روحانی افزود: «با توسعه بیمه درمانی و نظام اجتماعی، با بالابردن مستمری مددجویان، توسعه سبدهای کالای غذایی، افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان به مردم کمک می‌کنیم. در دولت دوازدهم دست به دست هم می‌دهیم و در برابر انحصارگران و اقتدارگرایان می‌ایستیم؛ با همه نهادهای انقلابی دوست هستیم، اما قیّم نمی‌خواهیم». او گفت: «با نیروهای نظامی دوست هستیم و دستشان را می‌بوسیم، اما هرکس باید کار خودش را انجام دهد؛ نظامی باید کار نظامی‌گری خودش را انجام دهد».

 

رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به تحقق وعده خودکفایی گندم، عنوان کرد: «به شما گفتم برای موضوع آب بیشترین سرمایه‌گذاری را در ایران انجام خواهم داد و انجام دادم. مشکل آب کشور یک‌ساله به‌وجود نیامده که یک‌ساله برطرف شود اما بدانید قدم‌هایی که در این سه‌سال‌ونیم برداشته شد، بیش از هشت سال گذشته بود. همه روستاها می‌توانند در کشور با جذب گردشگر متحول شوند، ما راه را برای توسعه گردشگری آماده خواهیم کرد».

 

روحانی با تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: «مردم با حضور خود پای صندوق‌های اخذ رأی گره‌های کشور را باز می‌کنند. روز جمعه می‌گوییم دوران پرونده‌سازی و تخریب و نابودی اخلاق پایان یافته است».

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.