| کد خبر: 130854 |

شهرآفتاب بدون جایگزین

تین نیوز
 مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران با اعلام منتفی بودن بازگشت محل برپایی نمایشگاه به جایگاه‌های پیشین، گفت: به‌نظرم تا جایی تازه نساخته‌ایم، شهر آفتاب بهترین محل برای برگزاری نمایشگاه کتاب است.
 

به گزارش روزنامه همشهری، حسین صفری که برای تشریح اقدام‌های کمیته تحت مدیریت خود و همکاری‌های شهرداری تهران در نمایشگاه کتاب تهران به جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی آمده بود، از فعالیت سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری ازجمله معاونت خدمات شهری، پسماند، زیباسازی، بهشت‌زهرا، ساماندهی مشاغل، تبلیغات شهری و... تشکر کرد و گفت: وقتی اسم نمایشگاه کتاب روی پروژه شهر آفتاب آمد، شهرداری تهران نیروهایش را بسیج کرد، نهال کاشتند، بحث ترافیک را ویژه دنبال کردند و حدود 300تا 400نفر در حوزه نظافت مدام در حال کار بودند.

 

وی با اشاره به افزایش سهم اتوبوس‌ها در رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب امسال افزود: اینکه افزایش پارکینگ در فضای شهر آفتاب داشتیم، یک دلیل آن به‌خاطر فعالیت‌های معاونت عمران شهرداری بود که بیابان‌های اطراف را آسفالت کردند. در حوزه مترو انصافا مسئولان پای کار آمدند و فاصله بین قطارها را کم‌کردند، اتوبوسرانی پای کار نمایشگاه آمد به‌گونه‌ای که اگر کسی بخواهد با اتوبوس به نمایشگاه بیاید، واقعا راحت است.

 

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران با سپاس از بازسازی سالن‌ها و پرداخت خسارت‌ها در کمترین زمان ممکن پس از باران سیل‌آسای جمعه 15 اردیبهشت گفت: در مصلای تهران هم مجموعه شهرداری تهران کنار ما بود و کارهای مختلف را به آنها می‌سپردیم. در مجموع شهرداری یکی از ارگان‌هایی است که وجودش برای برگزاری نمایشگاه لازم است و ما هر آنچه از شهرداری خواستیم، در اختیارمان گذاشت. افت بسیار شدید آمار سرقت در فضای نمایشگاه هم موردی بود که امسال بسیار به چشم آمد.

 

روز گذشته، سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران هم در جمع خبرنگاران آخرین آمار فروش این دوره را اعلام کرد. به گفته همایون امیرزاده، در نمایشگاه سی‌ام نسبت به سال گذشته تا روز دهم آمار فروش 12درصد و تعداد تراکنش‌ها 8درصد افزایش یافت. به این ترتیب، تا پایان ساعت کاری آخرین روز درآمد حاصل از فروش کتاب به بیش از 8میلیارد تومان فقط در دستگاه‌های کارتخوان می‌رسد و با احتساب فروش نقدی و خارج از دستگاه، این رقم حدود 12میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 

امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیگر مسئولی بود که ظهر شنبه در آخرین روز نمایشگاه در شهر آفتاب نشست‌خبری برگزار کرد و از ویژگی‌های این دوره گفت. وی نمره عملکرد نمایشگاه امسال را با وجود برخی کمبودها مطلوب و موفق ارزیابی کرد و بخش بین‌الملل را از موفق‌ترین بخش‌های دوره سی‌ام دانست؛ بخشی که با حضور ایتالیا و استانبول به‌عنوان مهمانان ویژه برگزار شد و میزبان نمایندگان کشورهای دیگر هم بود. افزایش 15درصدی بازدیدکنندگان نسبت به دوره گذشته هم آماری بود که شهرام‌نیا ارائه داد و افزود: چون در نمایشگاه کتاب تهران بلیت‌فروشی نمی‌شود، نمی‌توان آماری دقیق از جمعیت بازدیدکننده ارائه داد.

 

  • توقف در نقطه آخر

در شرایطی که روز گذشته شایعه شده بود امکان دارد ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب در آخرین روز تمدید شود، مدیران نمایشگاه سی‌ام از پایان کار آن در ساعت 20روز شنبه 23 اردیبهشت خبر دادند. ضمن اینکه ناشران از ساعت 8صبح امروز می‌توانند نسبت به خارج کردن کتاب‌ها و وسایل خود از مجموعه شهر آفتاب اقدام کنند. سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران که 13 اردیبهشت با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» آغاز شده بود، پس از 10روز با معرفی غرفه‌های برگزیده به‌کار خود پایان داد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.