| کد خبر: 130492 |

بررسی سخت گیری بانک‌ها در پذیرش ضامن وام‌های خرد، در کمیسیون اقتصادی

تین نیوز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اعمال نظارت بیشتر برای تسهیل ارائه وام های خرد از سوی بانک مرکزی گفت:اینکه بانک ها ضمانت یک بازنشسته را برای پرداخت وام، به دلیل اینکه سن او بالاتر از 65 سال است را نمی پذیرند، جای تاسف دارد.

به گزارش خانه ملت، شهاب نادری با انتقاد از سخت گیری بانک ها در ارائه وام خرد گفت:یکی از اهداف ارائه وام های خرد، کمک به رفع مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف است.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی افزود: در جمهوری اسلامی باید بانک ها به تمامی مردم خدمت مطلوب ارائه کنند اینکه مردم برای دریافت یک وام حدود 5 میلیونی با مسائل و مشکلات گوناگون روبرو شوند قابل قبول نیست. این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:بسیاری از متقاضیان وام های خرد ، این تسهیلات را برای هزینه ازدواج، تامین ودیعه مسکن و درمان می خواهند بنابراین باید در ارائه وام تسریع شود.

نادری با تاکید بر ضرورت اعمال نظارت بیشتر برای تسهیل ارائه وام های خرد از سوی بانک مرکزی تصریح کرد:در حالی روند وصول معوقات کلان بانکی کند است که سخت گیری برای پرداخت یک وام حدود 5 میلیون تومانی مردم را خسته می کند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان شایسته تکریم هستند، افزود:اینکه شنیده می شود بانک ها ضمانت یک بازنشسته را برای پرداخت یک وام با میزان پایین، به دلیل اینکه سن او بالاتر از 65 سال است را نمی پذیرند، جای تاسف دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در کمیسیون اقتصادی موضوع سخت گیری بانک ها برای پذیرش ضامن وام بانکی ، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اقدامات لازم برای رسیدگی به این وضعیت صورت خواهد گرفت./

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.