| کد خبر: 129920 |

◄ شاسی‌بلندی با سرعت 370 کیلومتر بر ساعت

تین نیوز

در سرتاسر جهان تویوتا لندکروز را به عنوان یک SUV قدرتمند، توانا و ایمن در مسیرهای خارج از جاده می‌شناسند. شاید وقتی اسم این خودرو محبوب برده می‌شد تنها چیزی که به ذهن شنونده نمی‌رسید سرعت بود. اما شرایط کمی تغییر کرد.

 

تویوتا در نمایشگاه SEMA 2016 از مدل Land speed Cruiser پرده‌برداری کرد. این خودرو پس از این نمایشگاه به مرکز فنی تویوتا اسپرت برده شد تا بتواند سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان شود.

 

موتور هشت سیلندر خورجینی تویوتا لندکروز با کد 3UR-FE در مرکز تویوتا اسپرت مجهز به دو توربو شارژر بسیار بزرگ شد که 55 PSI فشار در موتور ایجاد می‌کردند. قطعات داخلی موتور هم برای تحمل این فشار تقویت شدند تا لندکروز یک ابر خودرو 2000 اسب‌بخاری شود.

 

این خودرو برای افزایش ایمنی به قفسه محافظ اتاق راننده و صندلی‌های مسابقه‌ای مجهز شد. چرخ‌ها برای ایجاد چسبندگی بیشتر، بزرگتر شدند و با لاستیک‌های میشلن Pilot Super Sport پوشانده شدند. البته ظاهر لندکروز هم با این رینگ و لاستیک بسیار جذاب شده است.

 

اصلاحات لندکروز برای رسیدن به سرعت بالا مهم است، ولی رانندگی این خودرو برای رسیدن به سرعت‌های بالا یک چالش بزرگ‌تر است. تویوتا برای این مهم کارل ادواردز که یک راننده بازنشسته مسابقات ناسکار است را انتخاب کرد. ادواردز پس از چند بار آزمایش موفق شد تویوتا لند اسپید کروز را به سرعت 370 کیلومتر بر ساعت برساند و رکورد سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان را 30 کیلومتر بر ساعت افزایش دهد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.