| کد خبر: 129291 |

پاکستان و ایران همواره در کنار یکدیگر خواهند ماند

اسلام آباد - ایرنا -

تین نیوز

 وزیر کشور پاکستان در ملاقات وزیر امور خارجه ایران و هیات عالی سیاسی-نظامی-امنیتی همراه وی تاکید کرد: از این ملاقات می خواهیم این پیام را به دنیا مخابره کنیم که ایران و پاکستان همواره در کنار یکدیگر خواهند ماند و با همکاری با یکدیگر مشکلات را حل خواهند کرد.

 

به گزارش ایرنا، 'چودری نثار علی خان' روز چهارشنبه در ملاقات با 'محمد جواد ظریف' و هیات همراه وی شامل سردار 'غلامرضا محرابی' معاون رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، سردار 'قاسم رضایی' فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، 'محمد حسین ذوالفقاری' معاون امنیتی وزارت کشور و 'علی اوسط هاشمی' استاندار سیستان و بلوچستان، ضمن تسلیت و ابراز همدری با دولت و ملت ایران بخاطر شهادت مرزبان های کشورمان گفت: مناسبات دو کشور ایران و پاکستان فراتر از روابط عادی است و مردم دو کشور دارای روابطی دیرینه هستند.


وی گفت: آمادگی داریم در سطوح سیاسی، نظامی و تمام مقامات مسئولان محلی مشکلات و مسائل موجود میان دو کشور را حل و فصل کنیم.


این مقام عالی پاکستان تاکید کرد: نگاه مقامات پاکستان به ایران منحصر به فرد بوده و همه آنها بر اهمیت روابط با ایران واقف هستند.


چودری نثار علی خان افزود: می خواهیم این پیام را به دنیا مخابره کنیم که ایران و پاکستان همواره در کنار هم خواهند ماند و در کنار یکدیگر مشکلات را حل خواهند کرد.


محمد جواد ظریف نیز در این ملاقات با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، بر ضرورت حل مشکلات مرزی و مبارزه قوی و موثر با تروریست ها، تعقیب و دستگیری و مجازات گروه های تروریستی به ویژه عوامل جنایت هولناک نقطه مرزی میرجاوه که منجر به شهادت تعدادی نیروهای مرزبان جمهوری اسلامی ایران شد، تاکید کرد.


در این ملاقات طرفین همچنین قاچاق مواد مخدر، عبور غیرقانونی متجاوزین مرزی و اقدامات تروریستی را از نگرانی های مشترک دو کشور نامیدند و مقرر شد که این موضوع ها در کمیسیون مرزی مورد بررسی قرار گرفته و برای مقابله با این تهدیدها تصمیم گیری شود.


طرفین همچنین با تاکید بر اهمیت مناسبات، ضرورت تماس و ارتباط بیشتر میان مقامات و مسئولان مرزی و امنیتی دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.


قرار است ظریف و هیات همراه وی در ادامه سفر جاری و یک روزه خود به پاکستان با محمد نواز شریف نخست وزیر، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش و سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی کشور میزبان دیدار و گفت وگو کند.


بر اثر حمله چهارشنبه گذشته (ششم اردیبهشت) عوامل وابسته به گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل، جمعی از مرزبانان غیور کشورمان در نزدیکی مرز پاکستان به شهادت رسیدند.


پس از رخداد این حادثه تروریستی دکتر 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خطاب به 'نواز شریف' نخست وزیر پاکستان، ضمن ابراز نگرانی عمیق و تاسف شدید از تکرار تعرضات تروریستی از خاک پاکستان به خاک جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرده است: انتظار می‌رود برای حفظ و ارتقاء روابط خوب و برادرانه دو کشور دستور فرمایید مسببین این اقدام تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به دست عدالت سپرده شوند.


همچنین در پی بروز این حادثه تروریستی، آصف دورانی سفیر پاکستان در تهران به وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به سفیر پاکستان ابلاغ شد.


در جریان احضار سفیر پاکستان، همچنین به وی اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران قویا انتظار دارد طرف پاکستانی اقدامات جدی و اساسی برای بازداشت تروریست ها و مجازات آنان انجام دهد.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.