| کد خبر: 128666 |

اتحادیه اروپا فصل جدیدی در روابط دو جانبه با ایران باز کرده است

تین نیوز
مهاجرت، تغییر اقلیم انرژی پایدار و اقتصاد سبز، زمینه های دیگری از همکاری بین جمهوری اسلامی و هلند است که می توان برای آن برنامه ریزی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو،سفیر کشور هلند در ایران (نماینده اتحادیه اروپا) گفت: اتحادیه اروپا فصل جدیدی در روابط دو جانبه با ایران باز کرده است .
 (پاون) سوزانا ترستال ( Susanna Terstal ) سفیر کشور هلند در ایران (نماینده اتحادیه اروپا)  در آئین برگزاری نخستین همایش تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار، در سالن همایش‌های وزارت نیرو با بیان این مطلب که اتحادیه اروپا فصل جدیدی در روابط دو جانبه با ایران باز کرده است، گفت: این باعث خواهد شد تا یک رابطه سازنده بین طرفین ایجاد شود

.
وی با اشاره به اینکه هلند در زمینه‌های مختلف همکاری همچون اقتصاد، انرژی هسته ای، انرژی تجدیدپذیر، مبارزه با مواد مخدر و غیره تمایل دارد تا با ایران همکاری داشته باشد، افزود: سال گذشته نمایندگان ایران به بروکسل سفری داشتند و ما نیاز داریم تا به روابط خود با ایران در تمام زمینه‌ها بخصوص انرژی‌های تجدید پذیر و سرمایه‌گذاری در این بخش همکاری داشته باشیم .


ترستال ادامه داد: مهاجرت، تغییر اقلیم انرژی پایدار و اقتصاد سبز نیز زمینه‌های دیگری از همکاری بین جمهوری اسلامی و هلند است که می‌توان برای آن برنامه ریزی کرد .


وی تاکید کرد: ایران از منابع سرشار انرژی طبیعی و گاز برخوردار است و در این خصوص می‌توان همکاری بیشتری را در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر با ایران رقم زد .


سفیر کشور هلند در ایران (نماینده اتحادیه اروپا) با اشاره به اینکه توافق هسته ای بین ایران و اروپا پایدار مانده و اتحادیه اروپا متعهد به همکاری با ایران است افزود: این همایش اولین مجمع کسب و کار اتحادیه اروپا و ایران است و نشان اولین تلاش تبادل نظر بین طرفین است که هردو طرف بایستی نهایت استفاده را از این موقعیت ببرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها