| کد خبر: 128546 |

مافی هشدار داد:

فرونشست نیم متری خاک پایتخت به صورت سالانه

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: واقعیت این است که هیچ گونه اقدام علمی و جدی در حوزه مقابله با پدیده فرونشست زمین از سوی شهرداری انجام نشده و در اثر بی توجهی ها، میزان این فرونشست ها گاهی به نیم متر در سال هم رسیده است.


به گزارش خانه ملت، پروانه مافی  با بیان اینکه فرونشست زمین در مناطق مرکزی و جنوبی تهران مساله قابل تاملی است که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود، گفت: هر چند فرونشست زمین در پایتخت هشداری جدی بوده و پیگیری آن باید در دستور کار مسئولان شهری قرار گیرد اما متاسفانه شهرداری تاکنون به این موضوع توجه ویژه ای نداشته است.

 

مجمع نمایندگان استان تهران از اقدامات شهرداری در رابطه با پیگیری فرونشست زمین بی اطلاع است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه مجمع نمایندگان استان تهران از اقدامات شهرداری در رابطه با پیگیری فرونشست زمین در تهران بی اطلاع است، تصریح کرد: واقعیت آن است که هیچ گونه اقدام علمی و جدی در این رابطه از سوی شهرداری انجام نشده این در حالی است که میزان این فرونشست ها گاهی به نیم متر در سال هم رسیده و موضوعی قابل تامل و توجه است.

 

وی در مورد علت فرونشست زمین در تهران، گفت: عواملی مانند شیب خاص شهر تهران، وجود قنات ها و آبراه هایی که از قدیم در پایتخت وجود داشته و همچنین سیستم فاضلاب شهری که از شمال به جنوب هدایت می شود فضاهایی بین آب و خاک ایجادکرده که این فضا سستی خاک و کاهش ارتفاع و در نهایت بروز فرونشست زمین در مناطق مرکزی و جنوب تهران را به دنبال داشته است.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با هشدار نسبت به اینکه بی توجهی به پدیده فرونشست زمین در پایتخت حوادث ناگواری را در آینده ای نزدیک به بار می آورد، تصریح کرد: شهرداری باید همانند دیگر کشورها به صورت ویژه و با نگاه علمی به این معضل ورود و آن را مدیریت کند.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با یادآوری پیگیری موضوع فرونشست زمین در تهران از سوی مجمع نمایندگان این استان، افزود: هر چند پیگیری هایی در این رابطه داشته ایم اما متاسفانه شهرداری تهران تاکنون پاسخ شفاف و روشنی به ما نداده است.

 

شهرداری تهران هنوز خطر فرونشست زمین را درک نکرده و واکاوی و پیگیری مناسبی را در این رابطه نداشته است

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شهرداری تهران هنوز خطر فرونشست زمین را درک نکرده و واکاوی و پیگیری مناسبی را درباره این موضوع نداشته است، تصریح کرد: از شهرداری انتظار می رود بررسی و پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.