| کد خبر: 128447 |

◄ حمل‌ونقل عمومی رنگ‌وبوی انتخابات گرفت

تین نیوز

هر چه به انتخابات ریاستجمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا نزدیک می‌‌شویم خبرها نیز رنگ‌وبوی انتخاباتی به خود می‌گیرند، هفته گذشته نیز به همین دلیل خبرهای حوزه شهری هم از این فضا بی‌بهره نماند و بخش حمل‌ونقل نیز متاثر از انتخابات پیش‌رو، حال و هوای کشور را به خود گرفت.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حمل‌ونقل عمومی به علت اهمیت و جایگاه ویژه‌ای که نزد مردم دارد این روزها یکی از شعارهای اصلی داوطلبان به خصوص در بخش شورای اسلامی شهر شده و وعده‌های زیادی برای تحقق یک سیستم حمل‌ونقل خوب به مردم داده می‌شود.

 

ظاهرا مبحث مغفول مانده حمل‌ونقل عمومی و ترافیک این رزوها به سوژه داغی بدل شده تا داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و حتی ریاست جمهوری آن‌را بدل به یکی از شعارهای تبلیغاتی خود کرده و بر روی آن مانور بدهند تا مردمی که به خصوص در کلان‌شهرها از مشکل بزرگی مثل فرسودگی و کمبود سرانه حمل‌ونقل عمومی در رنج هستند جذب کاندیدایی شوند که بیش از همه بر روی این شعار مانور می‌دهند.

 

این اتفاق درحالی می‌افتد که نمایندگان مردم در شورای اسلامی چهارم هنوز نتوانسته‌اند تکلیف نرخ کلایه حمل‌ونقل عمومی را مشخص و اعلام کنند و گمانه‌زنی‌ها در این‌باره کماکان ادامه دارد در این خصوص، یکی از اعضای شورا گفته است این تصمیم‌گیری به زمانی پس از انتخابات موکول خواهد شد.

 

باید پرسید دلیل این‌که این مهم به بعد از انتخابات شوراها و ریاست جمهوری موکول شده چیست، آیا دلیلی جز ملاحظات انتخاباتی در مرحله نخست به ذهن متبادر خواهد شد؟

 

رضا تقی‌پور با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس و هم‌چنین تاکسی اظهار داشته: علیرغم این‌که افزایش‌ها بر اساس نرخ تورم بوده، اما فرمانداری تهران به مصوبات اعتراض کرده است.

 

وی ادامه داده: هر ساله شورای شهر تهران افزایش کرایه‌ها را بر اساس نرخ تورم در نظر می‌گیرد و این افزایش‌ها در ابتدای سال جاری اعمال می‌شود، اما امسال با توجه به برگزاری انتخابات، دولت بنایی ندارد این افزایش‌ها را در نظر بگیرد.

 

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود در این خصوص، افزود: با توجه به شرایط پیش آمده و ممانعت فرمانداری تهران و اعتراضات پی‌درپی آنها به مصوبه افزایش کرایه‌ها، پیش‌بینی می‌شود کرایه‌های حمل و نقل پس از انتخابات افزایش یابد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نگاه سیاسی دولت به حوزه مدیریت شهری خطاب به مسئولان ابراز داشته: این نگاه مشکلاتی را به وجود آورده است، چرا که هم‌اکنون شاهد هرج و مرج در خصوص دریافت کرایه‌های تاکسی در سطح شهر هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.