| کد خبر: 128225 |

خروج مسکن از رکود به سیاست های پولی و مالی کشور وابسته است

تین نیوز

تین‌نیوز| عضو انجمن انبوه سازان مسکن با بیان اینکه خروج از رکود بخش مسکن در سال جدید سیاستهای پولی و مالی بانک مرکزی وابسته است، گفت: ورود بانکها به بازارهای اقتصادی موجب عقیم شدن سیاست های دولت می شود به همین دلیل باید کمیسیونی در مجلس تشکیل شود تا بر موضوع عملکرد بانکها و بانک مرکزی نظارت بیشتری داشته باشد.

 

به گزارش پانا، محمد علی ربانی  در خصوص بازار گردانی بازار مسکن، گفت:  هر زمان که بازاری مانند مسکن طلا ،ارز یا  هر بازار دیگری نقدینگی را به خود جذب کرده است بانکها به سرعت وارد شده و بازارها را به دست گرفته اند و این بانکها بوده اند که درسالهای اخیر بازارگردانی بسیاری از بازارها را به دست گرفته اند .

 

ربانی تصریح کرد:بانکها با افزایش کاذب بهای مسکن نرخهای سود بالاتر را برای خود رقم زده اند ودر بازار ارز نیز بدون داشتن هیچ مجوز قانونی یا دستوری از سوی بانک مرکزی وارد بازار حبابی ارز شده و میزانی از ارز موجود کشور را به بازار ارز  لندن منتقل کرده اند.

 

عضو انجمن انبوه سازان خاطر نشان کرد:بانکهایی مانند ملت و ایران زمین در فارکس سرمایه گذاری کرده اند و این در حالی است که بانک مرکزی فارکس را تحریم کرده است.

 

وی ادامه داد:این پرسش مطرح است که چرا تحریم فارکس برای مردم صادق است اما برای بانکهای خصوصی نیست.

 

وی عنوان کرد:در حالی که بیشترین نقدینگی کشور در دست بانکهاست مردم کمترین سهم را از آن دارند و بانکها همانند مافیایی اقتصادی هر زمان  که لازم بدانند به بازارها وارد یا از آن خارج می شوند.

 

ربانی در پاسخ به این پرسش که عملکرد وزارت راه و شهرسازی در رکود مسکن یا ساماندهی این بخش چگونه است ،تصریح کرد:وزارت راه و شهرسازی یکی از اعضای هیات دولت است و طبیعی است که نمی توانند از فعالیتهای مافیاگونه بانک ها جلوگیری کنند.

 

عضو انجمن انبوه سازان بیان کرد:بهبود فضای کسب و کار کشور فراهم نمی شود مگر آنکه فعالیتهای غیر مجاز بانکها کنترل شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.