| کد خبر: 127907 |

صدور دو دقیقه‌یی روادید برای 180 کشور جهان در فرودگاه کرمان

دفتر صدور روادید(ویزا) با حضور معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه و استاندار کرمان در فرودگاه بین المللی کرمان افتتاح شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به نقل از ایرنا؛ معاون وزیر امور خارجه روز پنجشنبه در آیین افتتاح دفتر صدور روادید فرودگاهی در کرمان گفت: با گشایش این دفتر صدور روادید برای 180 کشور جهان در کرمان تسهیل و در حدود دو دقیقه انجام می‌شود.

حسن قشقاوی افزود: اتباع این کشورها بدون نیاز به مراجعه به بخش‌های کنسولی و سفارتخانه‌ها می‌توانند ویزای مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه دفتر روادید در فرودگاه بین‌المللی کرمان اطلاعات آنلاین دارد٬ اظهار امیدواری کرد؛ پروازهای کشورهای حوزه خلیج فارس نیز محقق شود.

قشقاوی تاکید کرد: فلسفه روابط خارجی ما بین‌المللی کردن استان کرمان است و شورای روابط خارجی در این زمینه نقش مهمی خواهد داشت.

معاون وزیر امور خارجه گفت: در توافق با ایرلاین‌ها و تورگردان‌ها قرار است استان کرمان به هاب منطقه‌یی برای توریست‌های آسیای شرقی تبدیل شود تا این توریست‌ها لندینگ در استان کرمان داشته باشند و از اینجا به سایر نقاط سفر کنند.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی 150 هزار توریست در این زمینه می تواند کار بسیار مهمی باشد.

قشقاوی با اشاره به اینکه ترجیح غربی‌ها سفر به مناطقی از جمله استان کرمان است گفت: توریست‌ها ترجیح می‌دهند روزی در قلعه گنج، میمند، شهداد و بم باشند و زیرساخت پنج فرودگاه در کرمان، بم، سیرجان، جیرفت و رفسنجان زیرساخت کاملی برای جلب گردشگران خارجی است.

وی با بیان اینکه استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی است گفت: در سایر حوزه‌ها نیز باید استان کرمان موفق باشد.

معاون وزیر خارجه

اضافه کرد: ظرفیت های میراث فرهنگی استان کرمان نیز بسیار زیاد است و 600 اثر تاریخی ملی و پنج اثر ثبت جهانی از ظرفیت های مهم استان به‌شمار می‌رود.

استاندار کرمان خبر داد:

افزایش هفت برابری گردشگران در کرمان

استاندار کرمان گفت: تعداد گردشگران در این استان نسبت به دولت قبل هفت برابر شده و روز به روز در حال افزایش است.

علیرضا رزم حسینی در آیین افتتاح دفتر صدور روادید در فرودگاه بین‌المللی کرمان گفت: راه‌اندازی این دفتر بدون تردید گردشگران خارجی را چندین برابر کرده و مسیر حضور سرمایه‌گذاران خارجی را تسهیل می‌کند.

رزم‌حسینی گفت: در دولت تدبیر و امید سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان محقق شده است که بسیار قابل توجه است.

وی به وضعیت جغرافیایی استان اشاره و بیان کرد: در حوزه اقتصادی دو مسیر بزرگ اقتصادی در استان کرمان وجود دارد و 75 درصد کالاهایی که به داخل کشور می رود، از خاک کرمان عبور می‌کند.

استاندار کرمان افزود: بعد از طرح توسعه و گسترش جاسک و مکران بزرگ با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، موقعیت استان کرمان به گونه‌یی است که باید پشتیبان این طرح باشد.

ترمینال چند منظوره فرودگاه کرمان در دست احداث است

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: کار اجرایی ترمینال چند منظوره کرمان نخستین بار در کشور در استان کرمان آغاز شده است.

علی قاسم‌زاده در آیین افتتاح دفتر صدور روادید در فرودگاه بین‌المللی کرمان افزود: اولین بار در کشور تمامی پروازهای داخلی، خارجی و زیارتی از این ترمینال انجام می شود.

وی با اشاره به احداث باند جدید فرودگاه و توسعه پارکینگ فرودگاه کرمان عنوان کرد: افتتاح دفتر صدور روادید در فرودگاه بین‌المللی کرمان به دلیل ارتقای زیرساخت‌های فرودگاهی استان کرمان حاصل شده است.

وی گفت: افتتاح دفتر صدور روادید در فرودگاه بین‌المللی کرمان مایه ایجاد زیرساختی جدید در استان کرمان است که در زمینه جلب گردشگران خارجی، تجار و توریسم درمانی نقش مهمی دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان ادامه داد: استان کرمان دارای پنج فرودگاه فعال است و از نظر جاذبه‌های گردشگری بیشترین آثار باستانی و طبیعی را دارد که تعدادی از آنها نیز ثبت ملی و ثبت جهانی شده است.

وی از افتتاح دفتر صدور روادید در فرودگاه کرمان به عنوان یک کار خوب و زیربنایی یاد کرد و گفت: این کار کمک بزرگی به توسعه استان به ویژه در حوزه جلب گردشگر و پروازهای خارجی می‌کند.

قاسم‌زاده به اجرای مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان با ایده استاندار کرمان نیز اشاره و بیان کرد: این کار در حوزه توسعه استان کرمان نقش به سزایی داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها