| کد خبر: 127872 |

ظرف ۳ ماه آینده فعالیت تجاری بندر اروندکنار آغاز می شود

تین‌نیوز| عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از آغاز فعالیت تجاری بندر اروندکنار ظرف سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عامر کعبی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات گمرک و بازارچه مرزی اروندکنار که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به سفر اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس در رصد میدانی مشکلات اروندکنار و چوئبده، یکی از مصوبات این کمیسیون صدور مجوز تجاری برای این دو بندر بود.

وی افزود: از آنجایی که مجوز تجاری بندر چوئبده با توجه به زیرساختها در حال صدور است، لذا در این جلسه به این اجماع رسیدیم که زیرساختهای لازم ظرف سه ماه آینده برای صدور مجوز تجاری بندر اروندکنار نیز مهیا شود.

وی اظهار کرد: به طور قطع با صدور این مجوز شاهد رونق اقتصادی شهر اروندکنار، منیوحی و روستاهای در مسیر آنان خواهیم بود. 

کعبی با اشاره به اینکه اکثر ساکنان اروندکنار لنجدارانی هستند که به دلیل نبود مجوز تجاری، امکان ورود کالا و انجام فعالیت بیشتر را نداشتند گفت: لذا با صدور مجوز تجاری برای این بندر ضمن توسعه حمل و نقل دریایی، زمینه اشتغال بیشتری نیز برای ساکنان این منطقه فراهم می شود.

وی با بیان اینکه کار تامین و فراهم سازی زیرساختهای مورد نیاز به فراخور نیاز و  بر اساس حمل و نقل و تجارت انجام می شود، بیان کرد: صدور مجوز تجاری سبب بهبود و گسترش چرخش مالی در منطقه و اثربخشی غیر مستقیم بر سایر بخشها خواهد داشت.

کعبی با تاکید بر اینکه موضوع صدور و شروع فعالیت تجاری از اروندکنار و چوئبده تا سه ماه آینده اجرایی می شود، افزود: در زمان حاضر زیرساختهای چوئبده آماده است و زیر ساختهای مورد نیاز شامل انبار، تجهیزات تخلیه و بارگیری، ساختمان گمرک، سامانه گمرکی، خط رایانه ای و امکانات انفورماتیک و اطلاعات  در اروندکنار نیز ظرف حداکثر سه ماه فرصت داده شده برای شروع کار و فعالیت، مهیا می شود، بازارچه مرزی اروندکنار به قوت خود باقی است. 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری موضوع قرار گرفتن اروندکنار و چوئبده در محدوده منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در این باره صحبتهایی را با دبیر شورای عالی مناطق آزاد داشتیم و وی موافقت خود را از این بابت اعلام کرد. این موافقت به زودی طی نامه ای تقدیم دولت می شود که  پیش بینی می کنیم در هیات دولت نیز به تصویب برسد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.