| کد خبر: 127208 |

ما ناقض توافق هسته ای نخواهیم بود

رییس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاری در رابطه با اینکه 4 سال پیش او کلید اصلی حل مشکلات را توافق هسته ای میدانست، اکنون در این برهه زمانی کلید اصلی حل مشکلات چیست؟ گفت: من نگفتم که کلید حل مشکلات کشور حل موضوع هسته ای است، بلکه کلید حل مشکلات عقل، تدبیر، تلاش و کوشش همگانی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه نشست خبری خود با بیان این مطلب، افزود:  یکی از مشکلات موضوع هسته ای بود که من کلید آن را مذاکره و تعامل شجاعانه و عزت مندانه با دنیا می دانستم و این کار  انجام گرفت و توافق هسته ای با عنوان برجام نهایتا اجرایی وعملیاتی شد.
وی ادامه داد: امروز نیز مشکلات فراوانی در کشور داریم که  باید آنها را حل و رفع کنیم. در زمینه اجرای توافق هسته ای همانطور که مقام معظم  رهبری گفتند، ما آغازگر نقض برجام نخواهیم بود و ایران همیشه اگر تعهدی کرده پای آن ایستاده است.

رئیس‌جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه ما ناقض توافق هسته ای نخواهیم بود تصریح کرد: امروز مشارکت های خوبی در این زمینه آغاز کرده ایم که برای ما ارزشمند است. با چین در زمینه بازطراحی ومدرن کردن نیروگاه اراک مشارکت می کنیم . از طرفی باروسیه در زمینه ایزوتوپ های پایدار در فوردو و در زمینه ساخت راکتور همکاری می کنیم. همچنین در سایر امور مانند فروش آب سنگین و خرید کیک زرد در دنیا فعال هستیم، بنابراین در زمینه هسته ای با دنیا مشارکت می کنیم واین کار را ادامه می دهیم.

روحانی تاکید کرد: اگر طرف مقابل بخواهد توافق هسته ای را برهم بزند قطعا پشیمان می شود.
رئیس‌جمهور کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص گزارش ارائه شده در زمینه حادثه ریزش ساختمان پلاسکو و برخورد برخی منتقدین با آن، اظهار کرد: نتیجه مسئله پلاسکو به دلیل اینکه متوجه همه مردم بوده برای همه بسیار مهم بود به خصوص که تعدادی از آتش نشان ها جان خود را از دست دادند و در آن حادثه گرفتار شدند که برای مردم تأثرانگیز بود.

وی افزود: ما در دولت به این نتیجه رسیدیم که در اینگونه حوادث در این سطح نیاز به گزارش ملی دارد، بنابراین عده ای متخصص و دانشگاهی بدون نظر سیاسی و بی طرفانه باید موضوع را مورد بررسی قرار داده و نتیجه را به ملت گزارش دهند و دولت و دستگاه های حکومتی بهتر است در تنظیم این گزارش ها دخالت نداشته باشند.

روحانی خاطر نشان کرد: بعد از تعطیلات عید نیز گفتند که گزارش آماده است و در جلسه ای مفصل آن گزارش مطرح شد که برخی مسئولین که مورد نقد گزارش بودند در آن جلسه حضور داشتند و بعضی نیز نیامده بودند.
رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: گزارش خوبی بود و من خوشحالم و امید دارم که از این به بعد همین شیوه را اتخاذ کنیم و دولت نیز در تنظیم گزارش دخالت نکند. البته نمی دانم انتقاد منتقدین به چیست؟ چون اصل تهیه گزارش ملی کار درستی است و حتی ما اعلام آمادگی کردیم که برای آن لایحه بدهیم. در گزارش ارائه شده نیز آن قسمت که مربوط به دولت بود مورد بررسی قرار گرفت و من دستور اجرایی شدن موارد را دادم.

وی تصریح کرد: این گزارش یکی از مواردی بود که منشور حقوق شهروندی به خوبی در آن اجرایی شد و اطلاعات شفافی به اطلاع مردم رسید . صدا وسیما بهتر است آن را منتشر کند و مردم از این کار علمی برخوردار شوند. چون این بحثی سیاسی، حزبی و گروهی نیست. ان‌شاءالله ما دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم چون ساختمان های آسیب پذیر دیگری هم وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.