| کد خبر: 124548 |

کارت‌های بازرگانی یک روزه صادر می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اتاق بازرگانی شفافیت و ساده تر کردن صدور کارت بازرگانی را دنبال می کند و کارت های بازرگانی اکنون در کمتر از ۲۴ ساعت صادر می‌شود اما از میزان صدور کارت‌های یک بار مصرف کاسته شده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مسعود خوانساری در  نشست پایان سال اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با خبرنگاران اظهار کرد: از مهمترین وظایف اتاق بازرگانی صدور کارت بازرگانی است اما پروسه صدور کارت در گذشته یک معضل بود که برای رفع این مشکل، تلاش های زیادی انجام شد.
وی افزود: کارت های بازرگانی اکنون در کمتر از 24 ساعت صادر می شود و به دلیل ایجاد اقدامات شفافیت زا دیگر کمتر کارت‌های یکبار مصرف بازرگانی در اتاق تهران می بینید.

رئیس اتاق بازرگانی و  صنایع و معادن تهران ادامه داد: تمدید بیش از 50 درصد کارت های بازرگانی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و در سال آینده امیدواریم بیش از 90 درصد از تمدید کارت های بازرگانی به صورت غیرحضوری انجام شود.
وی تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی برای صدور کارت بازرگانی  اجباری شده است که همین امر، موجب 20 درصد ریزش برای درخواست کارت بازرگانی شد؛ از 10 روز گذشته نیز سایت مجازی آموزش  در این باره راه اندازی شده است.
وی به توافق با سازمان فنی و حرفه ای اتریش با اتاق بازرگانی برای آموزش های مهارتی بازرگانان گفت: آموزش های متعددی از طریق مجازی و حضوری پیش بینی شده است که امتیاز اتاق تهران همین آموزش هایی است که برای اعضاء در نظرگرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: امسال برای هویت بخشی بیشتر به بخش خصوصی اقدام به برگزاری همایش امین الضرب و پیگیری هویت این بخش کردیم.
خوانساری اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، سازمان تامین اجتماعی موضوع بازرسی کارگاه ها را تا یکسال پذیرفت اما ما هنوز نیز معتقدیم این امر باید به 6 ماه کاهش یابد.
وی با اشاره به  اینکه در موضوع دریافت مالیات از خرید و فروش های بخش تولید و صنعت هم تلاش کردیم که بازرسی سازمان تامین اجتماعی فقط از حقوق و دستمزد باشد که به نتیجه رسید، افزود: در تلاشیم که ترکیب هیات بازرسی و تجدید نظر هم تغییر کند که فکر می کنم به زودی به نتیجه برسد.

هرموقع دولت در بازار نباشد فنر ارز می‌پرد
رئیس اتاق بازرگانی تهران با با تاکید بر اینکه موافق افزایش نرخ ارز نیستیم گفت: درهفته های اخیر دیدگاه های عجیبی  مبنی بر اینکه تک نرخی بودن ارز، موجب ایجاد رانت می شود مطرح شد در حالیکه خود چند نرخی بودن ارز رانت زا است.
خوانساری با تاکید بر لزوم ثبات نرخ ارز در کشور گفت: هر موقع مواقع که دولت نتواند تامین ارز در بازار را انجام دهد فنر فشرده ارز رها شده و با افزایش نرخ مواجه می شویم اما اگر ارز قیمت واقعی خود را پیدا کند، این مشکلات دیگر ایجاد نمی شود. 
وی گفت: در سال آینده انتظار می رود دولت موضوع ارز را دنبال کند.
 خوانساری در پایان اظهار داشت: اتاق تهران برای سال آینده 12 هدف مهم را دنبال می کند که در نخستین جلسه هیات نمایندگان سال آینده این اهداف تصویب خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.