| کد خبر: 80022 |

رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران پیشنهاد داد:

◄ تکمیل خطوط مترو با مشارکت شرکت های خارجی

تین نیوز | رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران تکمیل خطوط مترو با مشارکت شرکت های خارجی را یکی از راهکارهای مطلوب در ساخت و تکمیل این وسیله نقلیه دانست و گفت: وصول مطالبات شهرداری از دولت در قالب قراردادهای مشارکت با سرمایه گذاران خارجی نیز در این میان کمک خوبی برای صنعت مترو کشور خواهد بود.

محسن سرخو در گفتگو با تین نیو، با اشاره به عقب بودن ساخت مترو از برنامه 5 ساله گفت: می توان این عقب ماندگی را با مشارکت شرکت های خارجی جبران کرد.
 
وی تصریح کرد: طبق برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران می‌بایست سالانه 30 کیلومتر مترو به بهره‌برداری برسانیم که تا پایان سال 94 و با احتساب بهره‌برداری 2 کیلومتر مهرآباد باز هم 41 کیلومتر مترو مربوط به سال‌های 93 و 94، مدیریت شهری از برنامه عقب مانده است.

سرخو اظهار داشت: در خصوص اتوبوس رانی نیز تا پایان سال 94، نیاز به 1000 دستگاه اتوبوس معمولی و 300 دستگاه اتوبوس برقی داشته‌ایم که این موضوع نیز بنا به دلایلی محقق نشده است. با ادامه این روند قطعا کاستی ها روز افزون خوهد شد.
 
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه با ارئه پیشنهادی، گفت:  به منظور احداث خطوط 8 و 9 مترو باید به طور قطع از مشارکت شرکت‌های خارجی استفاده شود و در مقابل آن دولت به تعهدات فروش نفت عمل کند تا از این طریق بخشی از مطالبات دولت به شهرداری تأمین شود و کسری بودجه و عقب‌ماندگی از برنامه 5 ساله دوم شهرداری در دو سه سال آینده جبران شود. در غیر این صورت مجموعه مدیریت شهری تا پایان برنامه 5 ساله دوم با عقب‌ماندگی 40 الی 50 کیلومتر مترو روبه‌رو خواهد بود.
 
سرخو در پایان تاکید کرد: مطالبات 14 میلیارد تومانی شهرداری از دولت در این بخش صرف خطوط 8 و 9 مترو شود و در ردیف‌های منابع، ردیفی به‌عنوان تسهیلات اضافه شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Amir 0 0

    بازم مثل همیشه پر قدرت ظاهر شدید از مدیریت سایت هم تشکر میکنم بخاطر مطالب داغ سایت شما در آینده یکی از مطرح ترین سایت های کشور خواهد بود طراحی سایت هم خیلی عالیه با سپاسی بیکران آگهی۹۰