| کد خبر: 169964 |

سخنگوی شورای شهر تهران:

◄ نامه محرمانه به شهردار تهران درباره «برج‌باغ‌ها»

برخی مناطق شهرداری تهران باوجود لغو مصوبه برج باغ و صدور پروانه ساخت‌وساز، هنوز برای ساخت برج باغ در باغ‌های تهران مجوز صادر می‌کنند. علی اعطا با اعلام این مطلب گفت: دراین‌باره نامه محرمانه‌ای به شهرداری ارسال کرده‌ایم؛ اما لازم است که شهرداری و معاونت‌های مربوطه به این تخلف رسیدگی کنند.

تین نیوز

برخی مناطق شهرداری تهران باوجود لغو مصوبه برج باغ و صدور پروانه ساخت‌وساز، هنوز برای ساخت برج باغ در باغ‌های تهران مجوز صادر می‌کنند. علی اعطا با اعلام این مطلب گفت: دراین‌باره نامه محرمانه‌ای به شهرداری ارسال کرده‌ایم؛ اما لازم است که شهرداری و معاونت‌های مربوطه به این تخلف رسیدگی کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، اعطا امروز در نشست خبری که به‌منظور پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران در حوزه شهری برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر سرپیچی برخی مناطق شهرداری تهران از لغو مصوبه برج باغ و صدور پروانه ساخت‌وساز، در باغات برخی مناطق گفت: من این موضوع را می‌دانم و تذکر جدی در این خصوص به شهرداری داده‌ام و نامه‌ای محرمانه خطاب به شهردار تهران ارسال کرده و شماره پروانه‌ها و مناطقی که این تخلف را از مصوبه شهرداری انجام داده‌اند را اعلام کردم.

او با بیان اینکه اما مناسب ندیدم که ارسال نامه را عمومی کنم اضافه کرد: ازآنجایی‌که این تخلف در مناطق شهرداری انجام می‌شود، لازم است که شهرداری و معاونت‌های مربوطه به این تخلف رسیدگی کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران بابیان اینکه تذکر جدی به مناطق در مورد صدور مجوز ساخت‌وساز در باغات پس از لغو مصوبه برج باغ داده‌ام، گفت: ما در اجرای مصوبات شورا جدی هستیم. در مورد برخی شایعات مبنی‌براینکه خط 7 مترو هنوز ایمنی کافی ندارد، گفت: علی‌رغم اینکه در برخی رسانه‌ها عنوان شد که تعطیلی خط هفت دلایل سیاسی دارد، اما این‌گونه نبود و ما از نهادهای نظارتی نامه داشتیم که خط 7 ناایمن است و در شورای شهر نیز به‌شدت مراقب بودیم که مبادا این خط تکمیل‌نشده افتتاح شود.

اعطا بابیان اینکه خط 7 در حوزه سیگنالینگ و هواکش مشکلاتی داشت و تصمیم مدیریتی گرفته شد که خط فاز به فاز افتتاح شود، گفت: حرفی که شهردار تهران در مورد اینکه پیمانکار باید تضمین تکمیل خط 7 را بدهد، حرف کاملاً منطقی بود چراکه در اسناد مهندسی پیمانکار و سفارش‌دهنده تضمین می‌کنند که اقدامشان مؤثر بوده است یا نه.

او در مورد چرایی برگزاری نمایشگاه الکامپ در سایت نمایشگاهی سئول گفت: تذکراتی در مورد عدم برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سایت نمایشگاهی سئول داده‌شده است و عنوان کردیم که هیچ نمایشگاه پرمخاطبی برگزار نشود و پیش‌ازاین نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقدشده که هیچ نمایشگاه بزرگی به‌منظور رفاه حال شهروندان در سئول برگزار نشود و ما پیگیر اجرای این تفاهم‌نامه هستیم.

اعطا در مورد اهدای کارت سیار طرح ترافیک به هر عضو با شارژ یک‌میلیون تومان هم گفت: برای هر عضو سه کارت سیار با شارژ یک‌میلیون تومان که به‌اندازه مصرف ۳۰ روز است، صادرشده و البته تعدادی از اعضا نیز موافق نبوده و حتی این کارت‌ها می‌تواند به دو ماشین نیز تغییر داده شود و البته به‌نظر من نباید این کارت‌های شارژ شده دراختیار اعضا قرار داده می‌شد اما کارشناس‌های شورای شهر که مسائل نظارتی را دنبال می‌کنند، می‌توانند از این کارت‌های سیار استفاده کنند. چراکه در کل شورا تنها چهار خودرو وجود دارد که می‌توانند کارشناسان از آن استفاده کنند. هرچند که در سال ۹۶ در مدتی که ما برای انجام کارهای هماهنگی پیش از ورود به شورا جلسه داشتیم نیز به هر عضو سه کارت شناور داده شد و به‌نظر می‌رسد همکارانمان نه برای استفاده شخصی بلکه برای کارشناسانشان این کارت‌ها را استفاده کنند هرچند که به‌نظر من خیلی این مسئله قابل‌پذیرش نیست.

او در پاسخ به این انتقاد که چرا اعضای شورای شهر این کارت‌ها را قبول کرده‌اند؟ چراکه با شعار شفافیت در تضاد است و چرا با مسئولان مربوطه برخورد نکردند، گفت: من این انتقاد را قبول می‌کنم اما اعضا این کارت‌ها را گرفته‌اند تا همکارانمان که مرتبط کارهای نظارتی‌مان را انجام می‌دهند، راحت‌تر باشند اما تصور نشود که این کارت‌ها برای استفاده شخصی است. هرچند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد، بهتر بود.

اعطا در مورد نامه اخیر رئیس بنیاد مستضعفان در مورد اعلام آمادگی‌شان برای حفظ باغات گفت: نامه اخیر سعیدی‌کیا به رئیس شورای شهر جای تقدیر و قدردانی دارد چراکه حدود 15 باغ در تملک این بنیاد است که سطح و سطوح آن نیز زیاد است و این اعلام آمادگی برای حفظ باغات در پی حساسیت‌های افکار عمومی و زحماتی است که رسانه‌های شهری می‌کشند و اصلاً این‌گونه تلقی نشود که این اعلام آمادگی در پی چراغ سبزی است که شهرداری نشان داده و حتی گفته می‌شود که این چراغ سبز شهرداری برای ساخت پلاسکو است که باید بگویم مسئله پلاسکو باید در کمیسیون ماده 5 بررسی شود و ربطی به شهرداری ندارد.

او در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر چرایی واگذاری طرح ترافیک به نمایندگان مجلس گفت: در مواردی که اخذ طرح با ضوابط منطبق نباشد، طرح پس گرفته می‌شود و البته معاون حمل‌ونقل اعلام کرده که جلسه‌ای با کمیسیون فرهنگی گذاشته تا مشکل حل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.