| کد خبر: 168849 |

◄ مجتمع‌های ایستگاهی و ارتباط آن با درآمد پایدار شهری

مجتمع‌های ایستگاهی در یک نمایی کلی نیازهای جمعیتی راتامین می‌کند تا از حضور انبوه مردم درسطح شهر جلو گیری شود.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، به پتانسیل ایجاد مجتمع‌های ایستگاهی در فضای مترو اشاره کرد و گفت: کار ساخت مجتمع‌های ایستگاهی پیگیری نشده و درآمدی از این بخش برای شهرداری حاصل نشده است و تاکید بر این است تا درآمدزایی بر این بخش است.

محمد علیخانی به تلاش دولت برای برقرار  2 فاینانس بزرگ با کشور چین و عدم استفاده از  ظرفیت مناسب آن، اشاره و تصریح کرد: دو فاینانس ایجاد شده به میزان 340 میلیون یورو پیش‌بینی شده که شورای اقتصاد نیز برای بهره گرفتن از آن تاکید دارد.

به گفته وی، ایجاد مجتمع‌های ایستگاهی به عنوان منبع درآمد پایداری برای تامین بخشی از بودجه مترو تهران باید پیش از گذشته مورد توجه مدیریت شهری قرار بگیرد.

 به گزارش تین‌نیوز، دنیای توسعه یافته در تلاش است با برنامه‌های از پیش تعیین شده حجم جمعیت وعملیات عمرانی شهرها را مشخص کند. تثبیت جمعیت از اصولی بوده که در دو دهه گذشته مقررات شهری کشورهای پیشرفته را در بر گرفته است تا بدون آلودگی صوتی و هوایی شهر های سنتی خود را به شهرهای مدرن تبدیل کنند. آنها اولین قدم را انتقال حمل‌ونقل عمومی به زیر زمین از طریق توسعه مترو می‌ دانند تا امکان آزادسازی فضاهای شهری فراهم شود و تجمعات انسانی وترددهای عظیم توسط ایستگاه‌های مترو ساماندهی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.