| کد خبر: 168547 |

◄ ترافیک و نبود پارکینگ چالش هرروزه کرجی‌ها

کلان‌شهر کرج به‌عنوان نزدیک‌ترین کلان‌شهر به تهران، یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ایران است. ترافیک‌های سنگین، آلودگی صوتی و نبود جای پارک مناسب از عمده مشکلات روزمره ساکنان کرج است.

تین نیوز

کلان‌شهر کرج به‌عنوان نزدیک‌ترین کلان‌شهر به تهران، یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ایران است. ترافیک‌های سنگین، آلودگی صوتی و نبود جای پارک مناسب از عمده مشکلات روزمره ساکنان کرج است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، محمد نبیونی، رئیس شورای شهر کرج اظهار داشت: متأسفانه به‌دلیل ساخت‌وساز بی‌رویه و تشدید مهاجرپذیری در کرج و عدم توجه به توسعه زیرساخت‌ها و رشد متوازن شهری، اکنون شاهدیم که در بسیاری از معابر و کوچه‌های سطح شهر کمبود جای پارک به دغدغه‌ای جدی برای شهروندان تبدیل‌شده و می‌رود که منشأ سایر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی باشد.

او افزود: احداث ساختمان‌های بلندمرتبه بدون تأمین پارکینگ و عدم هزینه‌کرد جرائم کسری پارکینگ به‌منظور احداث پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی موجب شده تا به‌رغم افزایش سرسام‌آور تعداد وسایط نقلیه در شهرهای بزرگ به‌ویژه کرج، کمبود جای پارک به‌شدت احساس شود و این موضوع حتی به محل چالش و اختلاف شهروندان با یکدیگر نیز تبدیل شود.

این مسئول شهری ادامه داد: انتظار دوره جدید شورای شهر کرج از شهرداری اهتمام ویژه به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی برای احداث پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی است و همچنین از اعتبارات سرفصل‌های عمرانی نیز باید در این مسیر هزینه شود و باید بدانیم که درصورت بی‌توجهی به این معضل در شرایط کنونی، بی‌شک آینده‌ای مبهم پیش روی توسعه شهری کرج  قرار خواهد گرفت.

متأسفانه در مدیریت شهری ایران، مبالغ دریافتی بابت جرائم عدم تأمین پارکینگ در ساخت‌وسازها، عموماً برای مصارف دیگر هزینه می‌شود و ساخت پارکینگ طبقاتی به‌عنوان یک کار غیرضروری در نزدیک مراکز تجاری انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.