| کد خبر: 167183 |

◄ 400 برج در تهران روی گسل ساخته شده‌اند

بسیاری از صنایع حساس و مهم مثل انبار نفت شهران بر روی این گسل‌ها بنا شده است.

تین نیوز

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران، از لغو صدور مجوز ساخت بر روی گسل‌های شهر تهران در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مجید فراهانی با اشاره به این که طی یک سال گذشته هیچ‌گونه مجوز ساخت و سازی بر روی گسل‌های شهر تهران داده نشده است، گفت: متاسفانه انبار نفت شهران به طور کامل بر روی گسل قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: ساخت وسازها بیشتر بر روی گسل‌های خطرناک شهر تهران در شمال شهر صورت گرفته است که عمده آن بر روی گسل شمالی (سوهانک، زعفرانیه و شهران) است. در این گسل نه تنها خانه و برج   ساخته شده است بلکه بسیاری از صنایع حساس و مهم  مثل انبار نفت شهران بر روی این گسل‌ها بنا شده است.

فراهانی با بیان این مهم که «400 برج مسکونی در حال حاضر بر روی گسل بنا شده‌اند و  بیش‌ترین مجوز ساخت برج در منطقه زعفرانیه صادر شده است»، افزود: بیش از 400 برج روی گسل شمالی تهران که خطرناک‌ترین گسل تهران تلقی می‌شود قرار دارد، اگر این گسل فعال شود تمامی برج‌ها در خطر جدی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به توجه ویژه اعضای شورای شهر تهران به موضوع ایمنی در ساخت وساز، افزود: باید به مرور زمان برنامه‌ریزی شود تا این اتفاق هرچه سریع‌تر صورت بگیرد، تأسیساتی که بر روی گسل قرار دارند و به خصوص تأسیسات مهمی که امنیت شهر را به خطر می‌اندازد (انبار نفت شهران که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شهر تهران است.) باید تخلیه و به مکان مناسبی منتقل شوند، لذا در آینده می‌توان از زمین‌های تخلیه شده به عنوان فضای سبز استفاده کرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران، خاطر نشان کرد:  با مستقر شدن شورای پنجم موضوع ایمنی در ساخت وساز در دستور کار قرار گرفته و صدور مجوز ساخت ممنوع اعلام شد و لذا شهرداری در یک سال گذشته به هیچ عنوان مجوز ساخت برج، تأسیسات و تجهیزات استراتژیک روی گسل‌ها را صادر نکرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.