| کد خبر: 167118 |

◄ اعتراض به طرح ترافیک جدید به دلیل حذف 40هزار سهمیه خاص است

در طرح جدید 40 هزار از خواص از دریافت آرم طرح ترافیک کنار گذاشته شدند و این خود عاملی شد، تا اعتراضات در قالب‌های مختلف ظهور و بروز پیدا کند.

تین نیوز

معاون اجرائی شورای شهر تهران، از همراهی برخی رسانه‌ها با برخی خواص در اعتراض به طرح ترافیک جدید گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، معاون اجرائی شورای شهر تهران، با گلایه از برخی رسانه‌ها در همسو شدن با عده‌ای از خواص در به چالش کشیدن طرح جدید ترافیک، اظهار کرد: در طرح جدید 40 هزار سهمیه خاص از دریافت آرم طرح ترافیک کنار گذاشته شدند و این خود عاملی شد، تا اعتراضات آنها در قالب‌های مختلف ظهور و بروز پیدا کند.

سیدمحمود میرلوحی با اشاره به تصمیم شورای شهر در احترام گذاشتن به حق 8.5 میلون شهروند تهرانی و 4 میلیون دارنده خودرو شخصی در تهران با به تصویب رساندن طرح ترافیک جدید، گفت: پیش از اجرای طرح ترافیک جدید که 37 سال بدون هیچ تغییری در تهران به اجرا گذاشته می‌شد، با در نظر گرفتن 8 آیتم به نفع منافع عمومی طرح جدید ترافیک به اجرا گذاشته شد.

به گفته وی، متاسفانه همراهی تریبون‌های رسانه‌ای با برخی خواص و تشویش اذهان عمومی به راهی می‌رود که حقوق شهروندی بیش از 8.5 میلیون تهرانی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، لذا انتظار می‌رود فعالان محیط‌زیست و مسئولان پزشکی به این موضوع ورود پیدا کنند و مانع از انتشار اخباری شوند که اساساً صحت ندارند.

میرلوحی با تاکید بر این موضوع که موج اعتراضات تنها در سایه حمایت برخی خواص به راه افتاده است، یادآور شد: مسئولیت اجتماعی اقتضا می‌کند همه مردم اعم از رانندگان و اعضای شورای شهر به این مهم بپردازیم که طرح ترافیک جدید علیرغم برخی نارضایتی‌های خاص، موجب بلا استفاده شدن 15 هزار کارت شناور ورود به محدوده طرح ترافیک شده و این به معنای کاهش این میزان سفر غیر ضروری به محدوده مرکزی شهر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فروش کارت‌های شناور پرداخت و افزود: با بررسی‌های صورت گرفته، ریشه عرضه کارت‌های طرح ترافیک در سایت‌های فروش اجناس دست دوم، برای شورای شهر شناخته شده و سکوت ما در این‌باره تنها به دلیل حفظ آرامش جامعه است و علت دیگری برای محفوظ ماندن اسامی وجود ندارد.

معاون اجرائی شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که ما به اعتراضات معقول قطعاً پاسخ خواهیم داد، اظهار کرد: اصحاب  رسانه باید در این مقوله نیز هوشمندانه وارد شوند و با انعکاس اخبار صحیح مطالبات عموم مردم را در نظر بگیرند، قطعاً طرح ترافیک جدید دارای نواقصی نیز هست که تلاش می‌شود در سال‌آینده به سویی گام برداریم تا حمل‌ونقل عمومی از این طریق با شکوفایی همراه شود چراکه بخشی از درآمد حاصل از طرح به توسعه ناوگان عمومی تخصیص داده می‌شود

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.