| کد خبر: 166655 |

◄ مشکل اصلی مترو کرج فرسودگی واگن‌هاست

دلیل اصلی اتفاقات خط 5 مترو نقص فنی واگن‌هاست و مشکل قدیمی کمبود واگن که خوشبختانه پیش از عید قرارداد ورود ۶۰۰ واگن به متروی تهران در وزارت کشور بسته شد. محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اعلام این خبر گفت: با مسئولان خاطی که سبب عصبانی شدن مسافران مترو خط ۵ شدند، برخورد خواهد شد.

تین نیوز

دلیل اصلی اتفاقات خط 5 مترو نقص فنی واگن‌هاست و مشکل قدیمی کمبود واگن که خوشبختانه پیش از عید قرارداد ورود ۶۰۰ واگن به متروی تهران در وزارت کشور بسته شد.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اعلام این خبر گفت: با مسئولان خاطی که سبب عصبانی شدن مسافران مترو خط ۵ شدند، برخورد خواهد شد.

علیخانی در پاسخ به این پرسش‌ها که این واگن‌ها سال ۹۸ به خطوط مترو افزوده می‌شود و در کوتاه‌مدت وضعیت تغییری نخواهد کرد، گفت: همین‌که روند بهبود وضعیت قطارهای مترو آغازشده، غنیمت است. تهران برای بهبود وضعیت مترو به دو هزار واگن نیاز دارد که ورود ۶۰۰ واگن آغاز خوبی برای خدمات‌رسانی بهتر است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: قطارهای ما فرسوده هستند و به سن اورهال رسیده‌اند و برخی از آنها در تعمیرگاه هستند به همین دلیل گاهی سطح سرویس‌دهی در مترو کاهش پیدا می‌کند. همه کارها برای بهبود سرویس‌دهی به مردم مثل خرید واگن نیاز به پول ندارد برخورد خوب نیز می‌توانست سبب شود این اتفاق در خط ۵ رخ ندهد.

او اضافه کرد:‌ متأسفانه  در بررسی‌های انجام‌شده متصدیان و برخی عوامل مترو به‌جای عذرخواهی و حفظ آرامش برخورد خوبی با مسافران نکرده و به‌جای آنکه عذرخواهی کرده و آنها را دعوت به آرامش و صبر کنند تا در این مدت طولانی توقف با مسئولان همکاری کنند برخورد خوبی نداشته و سبب عصبانیت مسافران شدند. تا آنجا که مسافران دست به اقدام خطرناک خروج از قطارها زدند و می‌توانست به دلیل وجود برق فشارقوی این اتفاق به یک فاجعه تبدیل شود.  گزارشی در این خصوص تهیه‌شده و با مسئولان خاطی که موجب این نارضایتی شده، برخورد می‌شود.

خط 5 مترو موسوم به مترو کرج که از ایستگاه صادقیه در تهران تا ایستگاه گلشهر در کرج ادامه دارد به دلیل مشکلات بسیار بارها دچار اختلال شده و همین مسائل باعث کاهش استفاده از این خط مترو مهم شده است.

واگن‌های دوطبقه مورداستفاده در این خط از قدیمی‌ترین واگن‌های مورداستفاده در خطوط مترو ایران هستند و همین مسئله باعث اختلالات زیاد در ترددهای خط 5 مترو شده است.

روند تکمیل خط ۷ به دلیل کمبود منابع مالی کند است

علیخانی در ادامه در پاسخ به پرسشی درخصوص آخرین وضعیت خط ۷ گفت: براساس قولی که مسئولان مترو داده بودند قرار شد فاز نخست خط ۷ خردادماه به بهره‌برداری برسد. براساس پیگیری‌های ما روند تکمیل خط به‌کندی پیش رفته اما قول داده‌شده به وعده‌ها عمل کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، او اضافه کرد: دلیل کندی پیشرفت این پروژه کمبود منابع مالی است. بخشی از هواکش‌ها برای نصب نیاز به تملک املاک دارد. کندی از فعالیت‌ها بخشی قابل‌قبول است و برخی نه؛ اما قول داده‌شده تا پایان خرداد فاز نخست آن به بهره‌برداری برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی 0 0

    متروعه کرج کلا افتضاحه ...

    امیدوارم منتشر بشه