| کد خبر: 165341 |

◄ بررسی وضعیت تدوین برنامه سوم 5 ساله شهرداری

رئیس کمیته شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران از بررسی وضعیت تدوین برنامه سوم 5 ساله شهرداری تهران، خبر داد.

تین نیوز

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران از بررسی وضعیت تدوین برنامه سوم 5 ساله شهرداری تهران، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  زهرا نژادبهرام اظهار کرد: در برنامه سوم 5 ساله شهرداری راهکارهای مشارکتی خوب تعریف نشده و در این راستا باید از شورا استمزاج صورت بگیرد.

 وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که «در این جلسه طرح ساختار ، فرایند تدوین برنامه و در نهایت نقاط ضعف و قوت آن عنوان شد»، تصریح کرد: در واقع شهرداری با نگاه مشارکتی به تدوین برنامه توجه می‌کند،  این‌که شهرداری برنامه شهر می نویسد تا برنامه شهرداری این ها قابل تامل است.

به گفته وی،  با این حال آن‌چه که می‌تواند سندیت برنامه را ارتقا دهد متدولوژی برنامه است. باید به این پرسش پاسخ داده شود که این برنامه تا چه اندازه بومی شده؟ خروجی برنامه،  پایش شاخص‌های کمی  همه باید در برنامه دیده شود و این‌که در نهایت به چه چیزی در این بخش دست خواهیم یافت.

نژاد بهرام  در تشریح این نکته که در شهرهای بزرگ دنیا شاخص‌‌هایی برای ارتقای کیفیت زندگی در نظر گرفته می شود، گفت: از جمله  این شاخص‌ها می‌توان از شهر شاد، ایمن، سلامت، دسترس‌پذیر نام برد که شهرهای دنیا با آن سنجیده می‌شود سوالی که مطرح می‌شود این است که  این برنامه می‌خواهد کدام یک از این شاخص‌ها را برای ما محقق کند.

نژاد بهرام در ادامه ایراد های برنامه دوم شهرداری را برشمرد و افزود:  برنامه دوم قابل اجرا نبود لذا این مهم نیز باید در برنامه سوم مورد اهمیت واقع شود که برنامه به گونه‌ای تدوین شود که قابلیت اجرا داشته باشد.

رئیس کمیته شهرسازی شورا افزود: تدوین برنامه باید به نحوی باشد که ایجاد سازماندهی برای جلب مشارکت مردم را محقق کند، یکی از موارد در راهکارهای مشارکت پذیری استفاده ازظرفیت کانون‌ها و نهادهای صنفی است، مشارکت باید در دو بعد صورت گیرد یکی مشارکت استراتژی که از طریق فراخوان صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه یادآور شد: در این راستا می توان استراتژی خود را از طریق روزنامه های کثیر الانتشار و نواحی و شورایاری‌ها مطرح کرد تا مشارکت مردم را در پی داشته باشد، زمان‌بندی برنامه و چگونگی  شاخص‌های برنامه و سنجش پذیری آن نیز مشخص شود، مکانیزم و روند اهداف برنامه و شاخص‌ها و اولویت‌ها در کنار هر برنامه باید طرح شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.