| کد خبر: 164078 |

جلسه بررسی استعفای شهردار تهران

◄ نجفی: دلیل اصلی استعفایم بیماری است

از ابتدای اردیبهشت ماه باید در بیمارستان بستری شده و روند درمان خود را به طور جدی آغاز کنم.

تین نیوز

شهردار تهران در سخنان خود پیش از اعلام دلایل استعفای خود، به تشریح عملکرد چند روز گذشته از سال 97 پرداخت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدعلی نجفی با دفاع از عملکرد خود و تیم مدیریت شهرداری در مدت تصدی اداره تهران گفت: تیم فعلی بالاترین تیم مدیریتی شهرداری تهران در سال‌های اخیر است.

وی تصریح کرد: هفت ماه ونیم قبل شورای برخواسته از رای مردم دست به کاری زد که انتظار بود و تیمی را انتخاب کرد که از  تخصص و تجربه  برای اداره شهر مناسب بود و توانست در مدت کوتاه به اهداف بزرگی دست پیدا کند و شهری را که به مثابه بدن نیمه جانی بود را از زمین بلند کند.

وی تاکید کرد: مدیریت بودجه در سال 96 اشکالات اساسی داشت و در اجرا هم در ماه‌های اول سال مشکلات زیادی داشت، اما با تلاش آقای الویری و تیم بودجه در شورای شهر تهران باعث شد این بودجه به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

به گفته  نجفی، خانم امانی  عنوان کردند که چه لشکرکشی شده اما این لشکرکشی برای زمانی است که شهردار را بخواهید عزل کنید اما حالا موضوع استعفا مطرح است.

وی بااشاره به اینکه آقای هاشمی به درستی در خصوص بخشنامه صحبت کرده‌اند، گفت: علاوه بر بخشنامه‌ای که در ابتدای سال جدید در خصوص حمایت از کالای ایرانی در شهرداری دادیم باید عنوان کنم که شهرداری بخشنامه 32 ماده‌ای در رابطه با استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی داشته است.

شهردار تهران با بیان اینکه در ایام نوروز مقاوم‌سازی و اصلاح پل کریمخان انجام شد ادامه داد: پیمانکار فرصت دو سه ماه را برای اصلاح این پل در نظر گرفته بود اما سه‌هفته‌ای تمام شد که جا دارد از کارمندان، کارکنان و پیمانکار تشکر کنیم.

نجفی با اشاره به این‌که جا دارد از اعضای شورای شهر و برخی از نمایندگان مجلس در مدتی که استعفای خود را تقدیم شورا کرده تشکر کنم که در ایام نوروز از برنامه‌های شهرداری بازدید کرده و کارکنان ما را تشویق کردند، گفت: نوروزگاه کار جدیدی است که امید است این واژه به مرور جا بیفتد چرا که امید است نوروزگاه یک واژه ماندنی بماند چرا که دوستان و افرادی که در این نوروزگاه حضور داشتند را مورد تشویق قرار دادند.

وی در ادامه باتاکید بر این مهم که، بهترین تیم مدیریت شهری در این مدت انتخاب شد، تصریح کرد: شورا در این هفت ماه و نیم حمایت‌های خوبی از شهرداری داشته و تاکید می‌کنم که هر چه در تهران انجام شده کار مشترک شورا و شهرداری بوده است.

نجفی با این ادعا که کارنامه این مدت ما قابل دفاع است و قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست، گفت: نگاه کنید به مدیریت بودجه در سال 96 که با وجود انحرافات و ضعف‌های زیاد توانستیم با مدیریت الویری و اعضای شورای شهر و سه نقطه بودجه را به بهترین نحو اجرایی کنیم؛ به گونه‌ای که در بخش نقدی 95 درصد بودجه محقق شد.کارنامه این مدت ما قابل دفاع است و قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست

وی با بیان اینکه «حاضریم با افرادی که مدعی مدیریت بد ما هستند بحث کنیم»، اظهارکرد: دقت داشته باشید که در سال 95 شهرداری وقت 5000 میلیارد تومان از بانک وام گرفت تا کار خود را پیش ببرد اما این اتفاقات در دوره ما رخ نداد هر چند که از همان روزهای اول افراد و مراکزی در صدد تخریب شهرداری بودند.با افرادی که مدعی مدیریت بد ما هستند بحث می‌کنیم

شهردارتهران با بیان اینکه تیتر یک رسانه ملی سفره هفت‌سین 14 میلیون تومانی شورا بود در حالی‌که این اتفاق رخ نداده بود و این در حالیست که به بدهی 52 هزار میلیارد تومانی پرداخته نشده است گفت: منشاء این بدهی‌ها نیز جای سوال است و در این میان مرا بیشتر مورد عنایت قرار می‌دادند و «از هر کرانه تیر جفا کردند روانه» که نهایتاً یکی به هدف خورد.

افترا و تهمت علیه شهردار

نجفی در خصوص تحقق بودجه در 6 ماهه دوم سال 96 بیان کرد: در بخش منابع مالی نقدی، در 6 ماهه دوم سال 96، حدود 120 درصد تحقق داشتیم، یکی از بهترین و واقعی‌ترین بودجه‌های تاریخ شهر تهران، بودجه سال 97 است.

شهردار تهران در رابطه با حاشیه‌های مطرح شده پیرامون شهرداری تهران طی ماه‌های گذشته گفت: تهمت افکنی‌ها، حاشیه‌ها و افتراهای زیادی طی ماه‌های گذشته نصیب من شد.

نجفی  در ادامه افزود: بسیاری از مشکلات در شهر تهران برطرف شد و ریل‌گذاری صحیح‌تری در رابطه با برنامه‌های شهر تهران گذاشته شده است.

وی در خصوص نتایج ملموس برخی از فعالیت‌ها در شهرداری تهران تصریح کرد: بسیاری از شهروندان تهرانی نتایج عملکرد مدیریت شهری را لمس کرده و نتایج بسیاری از امور ما در شهرداری نیز در بلند مدت قابل رویت خواهد بود.

بیماری شهردار

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر دشواری امور در شهر تهران ابراز داشت:  من و همکارانم سختی راه را از قبل هم پیش‌بینی می‌کردیم و تردیدی در روند کاری خود نداریم. راهی که ما در شهرداری داشتیم، ادامه خواهد داشت و هیچ‌گاه در مقابل مشکلات شانه خالی نخواهیم کرد.

نجفی در خصوص اصلی‌ترین دلایل استعفای خود اظهار کرد: حدود یک ماه قبل، بر اساس اعلام پزشکان معالج به بیماری مبتلا شدم که درمان و طول درمان این بیماری زمان طولانی را می‌خواهد.

به گفته نجفی، عده‌ای پیش‌بینی می‌کردند که من بعد از 6 ماه از شهرداری تهران می روم. این بیماری جدید است و درمان من برای این بیماری، بخش عمده‌ای از انرژی مرا خواهد گرفت و انرژی لازم برای اقدام در شهرداری را نخواهم داشت.

شهردار تهران با بیان اینکه  «حفظ مسئولیت شهرداری در شرایط بیماری خیانت به مردم است»، گفت: از اعضای شورای شهر تقاضا می‌کنم این استعفا را به مسائل سیاسی و محیطی ارتباط ندهند. اصلی‌ترین دلیل تقاضای من، بیماری است.

نجفی  در ادامه تاکید کرد: عوامل دیگری نیز برای این استعفا مطرح است اما اصلی‌ترین دلیل آن، بیماری من است. اما به نظر می رسد انتخاب قائم‌مقام و یا مرخصی چند هفته‌ای من، تصمیم صحیحی نخواهد بود.

شهردار تهران با اشاره به لزوم انتخاب شهردار جدید بیان کرد: اگر وضعیت ادامه داشته باشد، لطمه جدی به شهر و شهرداری وارد می شود. سیستم مدیریت کشور به گونه‌ای است که همه چیز به نفر اول بر می‌گردد. اگر شهردار نباشد، به بدنه شهر لطمه وارد می شود.

نجفی ادامه داد: بدنی که طی مدت زمان گذشته نحیف و خم شده بود را تا حدودی سر پا کرده‌ایم و باید تلاش کنیم بدنه شهرداری به حالت قدرتمند بازگردد.

وی در خصوص انتخاب نفر جدید برای شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اگر بخواهم روند درمان و حضور در شهرداری را طی کنم، بدون شک کارنامه ضعیفی خواهم داشت و در کنار آن، روند معالجه من نیز با مشکل مواجه می شود.

شهردار تهران با ارائه درخواستی از اعضای شورای شهر تصریح کرد: درخواست می‌کنم اعضای شورای شهر با این استعفا موافقت کنند و همه اعضای شورای شهر قبول کنند که فرد جدیدی مسئولیت شهرداری را بپذیرد.

وی در خصوص روند درمان خود اذعان کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه باید در بیمارستان بستری شده و روند درمان خود را به طور جدی آغاز کنم.

این خبر تکمیل می‌شود...

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.