| کد خبر: 163139 |

◄ اجرای طرح ترافیک جدید از اردیبهشت ماه / استعفای شهردار قابل پیش‌بینی بود

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، از اجرای طرح ترافیک جدید از اردیبهشت ماه سال 97 خبر داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، از اجرای طرح ترافیک جدید از اردیبهشت ماه سال 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد علیخانی در نشست خبری درباره طرح ترافیک اظهار داشت: مصوبه طرح ترافیک به تأیید شورای ترافیک تهران که مرجع آن است رسیده است و ما نظراتی راجع‌ به بازنگری محدوده طرح ترافیک داشته‌ایم و پیشنهاد‌هایی در این خصوص بوده است که به دلیل اینکه هیچ‌یک از اعضای شورای شهر نماینده‌ای در شورای ترافیک ندارند، پیشنهاد‌های ما مطرح نشد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تنها نرخ‌گذاری برعهده شورای شهر تهران است و این اتفاق در صحن شورا افتاده و مورد تأیید فرمانداری نیز قرار گرفته است، تنها ایرادی که به طرح وارد بود توسط نیروی انتظامی عنوان شد و آن نیز درباره دوربین‌های خروج از محدودیت طرح ترافیک بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، یادآور شد: در آخرین جلسه شورای معاونت حمل‌ونقل و ترافیک مطرح شد که دوربین‌های خروجی نیز نصب شده است و طبق روال طرح ترافیک در سال جدید اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران گفت: بدهی‌های شهرداری 53 هزار میلیارد تومان است و 50 هزار میلیارد نیز پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهر است، بعضی از مطالبات نیز در شهرداری تهران مربوط به 7 یا 8 سال پیش است.

وی یادآورشد: شهردار تهران درباره استعفای خود هیچ مشورتی با شورا نداشته است و خودش تصمیم گرفته است و تاکنون نیز اعضای شورا با نجفی جلسه‌ای نداشته‌اند، البته بعضی از اعضای شورا جلسات انفرادی با شهردار،  داشته‌اند، در جلسه هم‌اندیشی بحث استعفا مطرح و مقرر شد در 19 فروردین این استعفا در جلسه رسمی مطرح شود و نهایتاً اعضای شورا به آن رأی بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که، در سال‌های گذشته نیز طرح ترافیک تا 15 فروردین اعتبار داشته است و پیش‌بینی ما این است که طرح ترافیک سال 96 تا آخر فروردین سال 97 نیز اعتبار داشته باشد و از اول اردیبهشت طرح جدید ترافیک را اجرایی کنیم، افزود: طرح ترافیک جدید تهران بر اساس سال‌های گذشته اجرایی می‌شود و تنها مکانیزم کنترل و پرداخت قیمت آن تغییر کرده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران درباره افزایش شرکت‌های تاکسی اینترنتی اظهار کرد: شورای شهر با تاکسی‌های اینترنتی مخالف نیست و بر این باور است که حتی می‌تواند در کاهش آلودگی هوا نیز تأثیر داشته باشد و مصرف سوخت را نیز کاهش دهد.

به گفته علیخانی، حمل بار و مسافر و نظارت بر آن برعهده شهرداری‌ها است و شهرداری موظف است که نظارت کامل بر روی تاکسی‌ها داشته باشد. علی‌رغم اینکه مجوز تاکسی‌های اینترنتی را وزارت ارتباطات می‌دهد،‌ ولی وقتی در شهر خدمت می‌دهند، نیاز به مجوزهای شهرداری نیز دارد.

وی با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی در شهر تهران، افزود: سال‌های سال است که دولت و شهرداری تلاش می‌کنند تاکسی‌های فرسوده را از رده خارج و نوسازی کنند و تاکنون بسیاری از تاکسی‌ها هیبریدی و به‌روز وارد ناوگان شدند و چند ماه قبل اعلام شد که آخرین پیکان‌تاکسی‌ها نیز از ناوگان حذف شدند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: علیرغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته در این بخش حال تاکسی‌های اینترنتی بدون مجوز و نظارت کامل از هر نوع خودرویی با هر نوع سال ساخت در این فضا وجود دارند و هیچ محدودیتی نیز برای آنها وجود ندارد.

وی در واکنش به استعفای شهردار تهران در واپسین روزهای سال، گفت: بنده استعفای آقای نجفی شهردار تهران را پیش‌بینی می‌کردم، ولی با تمام این اوصاف در روزهای پایان سال این استعفا غیرمترقبه بود، به دلیل فشارهایی که وجود داشت، بیماری آقای نجفی که یک عارضه و بیماری جدید برای وی بود و برای ما نیز محرز شده بود، اتفاق افتاد که منجر به استعفای شهردار تهران شد، نجفی در شهرداری تهران در مدت زمان 7 ماهه زحمات زیادی کشید و فشارهای درونی و بیرونی بر روی وی بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: در نامه‌ای به شهردار تهران یادآور شدم که بانک شهر می‌خواهد اتوبوس از شرکت ایکاروس مجارستان خریداری کند، اما مالک این شرکت، شرکت را فروخته و دعوای حقوقی در این‌باره در حریان است و در این خصوص توضیحاتی را دادم که در یکی از مصاحبه‌ها من به اشتباه نام کشور مجارستان را لهستان عنوان کردم که متاسفانه مقارن با سفر شهردار تهران به کشور لهستان بود که در اینجا آن را اصلاح می‌کنم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.