| کد خبر: 162857 |

◄ تصویب لایحه بودجه شهرداری تهران با کمترین تغییر

کلیات بودجه 17 هزار و 430 میلیارد تومانی شهرداری تهران در سال 1397 تصویب‌شده است. محمد قانبیلی عضو هیئت تطبیق مصوبات شورای شهر تهران با اعلام این خبر افزود: در جلسه‌ای با حضور دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و یکی از معاونان شهرداری لایحه بودجه بررسی شد و خوشبختانه با کمترین ایراد به تصویب رسید.

تین نیوز

کلیات بودجه 17 هزار و 430 میلیارد تومانی شهرداری تهران در سال 1397 تصویب‌شده است. محمد قانبیلی عضو هیئت تطبیق مصوبات شورای شهر تهران با اعلام این خبر افزود: در جلسه‌ای با حضور دو نفر از  اعضای شورای اسلامی شهر تهران و یکی از معاونان شهرداری لایحه بودجه بررسی شد و خوشبختانه با کمترین ایراد به تصویب رسید.

قانبیلی گفت: بودجه به‌خوبی بسته‌شده بود و فقط چند ایراد شکلی و جزئی داشت و برای اصلاح دوباره به شورا بازگردانده شود.

او با اشاره به بررسی لایحه نرخ بلیت مترو در هیئت، مخالفت خود را با افزایش قیمت اعلام کرد و ادامه داد: در مصوبه شورا قیمت بلیت تهران حومه و فرودگاه امام بیش از ۱۰۰ درصد افزایش‌یافته است. براساس  قانون، افزایش نرخ هر خدمتی باید با نرخ تورم هماهنگی داشته باشد، اما افزایش بلیت مترو بیشتر از 10 درصد است. من به‌عنوان عضو هیئت تطبیق با آن مخالفم اما نظر بقیه اعضا را نمی‌دانم.

قانبیلی با اشاره به بحران‌ها و زیان دهی مترو تصریح کرد:   شهرداری معتقد هستند که دولت  در خصوص مترو کمک نمی‌کند و وعده‌هایش محقق نشده است و بار مترو بر دوش شهرداری است؛ اما نباید فشار مضاعفی بر روی مردم هم ایجاد شود و باید در مورد بلیت مترو و درصدهای افزایشی آن بررسی ‌دقیق‌تری انجام شود.

به‌تازگی قیمت بلیت مترو تهران برای مسیرهای داخل شهر هزار تومان، تهران کرج 1،500 تومان و فرودگاه امام 7،500 تومان نرخ‌گذاری شده است. البته درخواست شهرداری بیش از این مبالغ بود که در شورا رأی نیاورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.