| کد خبر: 162641 |

هاشمی در اجلاس روسای شوراها؛

مهم ترین مسئله در شهرها توسعه متوازن است

ئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهمترین مسئله در شهرها توسعه متوازن آنهاست.

تین نیوز
 
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهمترین مسئله در شهرها توسعه متوازن آنهاست.

به گزارش تین نیوز ، محسن هاشمی که ریاست شصتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی مراکز استان های سراسر کشور را در شهر سمنان بر عهده داشت، مهم ترین مسئله در شهرها را توسعه متوازن بر شمرد و اظهار داشت: در پاره ای از مواقع در شهرها به گونه ای برنامه ریزی می شود که بخشی از درآمد مناطق برخوردار در مناطق ضعیف تر هزینه می شود که می تواند دو چالش را ایجاد کند یکی اینکه نتوانیم مناطق ضعیف را ارتقا دهیم و مناطق برخوردار را نیز با چالش مواجه کرده ایم.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: دیگر اینکه درآمدهای شهر تکافوی توسعه را نمی دهد و همه شهرداری ها دچار کسری بودجه بوده و بدهی نیز دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید به این نکته توجه کرد که اگر به موضوع عوارض توجه نشود و نگران افزایش قیمت ها باشیم مردم از خدمات خوبی بهره نمی گیرند و در نتیجه موجب نارضایتی آنها می شود.

 هاشمی گفت: مشکل دیگر هزینه های بالای شهرداری ها و عدم تناسب دخل و خرج آنها است که اعتماد را از بین می برد. در چنین شرایطی به جای ساخت مترو به عنوان اولویت، مدیران برای نشان دادن خود اقدام به اجرای پروژه هایی همچون برج میلاد و باغ پرندگان می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز شهرداری ها دریافت عوارض نوسازی و پسماند است گفت: شهرداری ها باید در موضوعاتی همچون آب و برق سهام دار باشند و عوارض را نیز می توانند در قالب فیش های این خدمات ارائه کنند.

رییس شورای اسلامی شه تهران  عدم توجه و برنامه ریزی های غیر کارشناسانه در بافت فرسوده شهرها نیز از دیگر معضلات برشمرد و افزود: در خصوص نوسازی بافت فرسوده اشتباهی کرده ایم. وقتی اجازه توسعه شهرها داده می شود مردم از بافت خارج شده و بافت رها می شود این در حالی است که اگر اجازه گسترش شهرها داده نمی شد، ساکنان به سمت نوسازی بافت حرکت می کردند.

وی در ادامه یادآور شد: در گذشته در تهران به گسترش شهر توجه شد و حتی با مصوباتی همچون برج باغها تسهیلاتی نیز برای آنها در نظر گرفته شد.

هاشمی افزود: این در حالی است که امروز باید تعاونی ها را به سمت احیای بافت فرسوده سوق دهیم.

در ادامه این جلسه سید مسعود سیادتی رئیس شورای شهر سمنان از افتتاح بلوار حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داد و افزود: همچنین به مناسبت هفته درختکاری و حضور روسای شوراهای اسلامی سراسر کشور در این شهر کاشت نهال به نام استانهای کشور انجام خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.