| کد خبر: 162299 |

◄ توضیح یک عضو شورای شهر درباره نام‌گذاری کارگر شمالی به نام دکتر مصدق

در حالی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد تغییر نام خیابان کارگر شمالی به نام مصدق، خبر می‌دهد که به گفته سخنگوی این شورا، تصمیم‌گیری در این خصوص هنوز در صحن علنی، به شور گذاشته نشده است.

تین نیوز

در حالی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد تغییر نام خیابان کارگر شمالی به نام مصدق، خبر می‌دهد که به گفته سخنگوی این شورا، تصمیم‌گیری در این خصوص هنوز در صحن علنی شورا به بحث و بررسی گذاشته نشده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حجت نظری، با اشاره به نام‌گذاری خیابان کارگر شمالی به نام دکتر محمد مصدق گفته است: چندی پیش با توجه به واکنش‌هایی که در فضای مجازی نسبت به نام‌گذاری تونل آرش- اسفندیار به نام مصدق صورت گرفت بررسی نامگذاری خیابانی به نام مرحوم مصدق در دستور کار قرار گرفت و سرانجام بر اساس پیشنهاداتی که در فضای مجازی و در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا توسط اعضاء مطرح شد، در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که خیابان کارگر شمالی به نام مرحوم مصدق نام گذاری شود.

این سخنان در حالی گفته می‌شود که پیش‌تر اعلام شده بود خیابان «سی تیر» قرار است به نام دکتر مصدق تغییر نام پیدا کند که ظاهراً، با پرداختن اعضای شورای شهر به مباحث بودجه شهرداری و طرح ترافیک جدید فرصت کافی به منظور توجه به این طرح را پیدا نکرده‌اند.

محمد علیخانی‌ رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به درخواست یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر تغییر نام بخشی از خیابان کارگر به نام دکتر مصدق اظهار کرده است: اعتقاد دارم تغییر نام برخی از خیابان‌ها که سال‌ها است‌ به آن نام شناخته شده‌اند و برای مردم جا افتاده‌‌اند، درست نیست.

وی پیشنهاد داده تا برای این کار جاهایی‌ را نام گذاری کنند که یا جدید باشند و یا تغییر نام آن‌ها یک مناسبت تاریخی با آن شخصیت‌ داشته باشد، به جای تغییر نام بخشی از خیابان کارگر، این تغییر نام در خصوص خیابان سی تیر انجام شود که از لحاظ‌ تاریخی با شخصیت‌ دکتر مصدق‌ ارتباط دارد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران در پاسخ به این سئوال که آیا مخالف تغییر نام خیابان کارگر شمالی هستید؟، گفته است: باید پیشنهاد به صحن‌ بیاید‌، دلایل آن‌ها را بشنویم و بعد نظر دهیم‌.

اما نظری افزوده است: این تغییر نام مصوبه کمیسیون نام گذاری را دارد و به هیات رییسه اعلام وصول شده است و منتظر هستیم تا هیات رییسه این تغییر نام را در دستور کار صحن قرار دهد تا توسط اعضای شورای شهر به تصویب نهایی برسد.

گفته‌های دو عضو شورای اسلامی شهر در حالی  منتشر شده که سخنگوی شورای شهر گفته که، هنوز در این‌باره به نتیجه نهائی دست نیافته‌ایم و به نظر می‌رسد این سخنان به واقعیت نزدیک تر باشد زیرا شورای شهر فردا تشکیل جلسه می‌دهد چگونه است که بدون برگزاری جلسه تصمیمی در این سطح اتخاذ شود.

به گزارش تین‌نیوز، هرچند «محمد مصدق»، مرد اول جریان ملی شدن صنعت نفت در دهه 30 شمسی، نامی پرآوازه است که با تاریخ کشورمان گره خورده، این چهره مشهور، جایی در اسامی مندرج بر در و دیوار و معابر شهرهایمان ندارد؛ اشکالی که برخی از دیرباز کوشیده‌اند آن را رفع و رجوع کنند، ولی ناکام مانده یا پیگیری هایشان را رها کرده و به ثمر نرسانده‌اند.

اتفاقی که ممکن است با رقم خوردن آن در یک نقطه از کشورمان، سدشکنی کرده و به تکثیر این نام در کشورمان منجر شود، اما تا این لحظه رخ نداده است، حال آنکه در روز‌های اخیر، بار دیگر چرایی رقم نخوردن این اتفاق مورد توجه برخی قرار گرفته و واکنش‌هایی به دنبال داشته است؛ ماجرایی که از انتشار یک مطلب در شبکه‌های مجازی کلید خورد. این موضوع، حکایت از آن داشت که دبیر کمیته نامگذاری شورای شهر تهران اعلام کرده، کارشناسان این کمیسیون پس از تحقیق و پژوهش به این جمع بندی رسیدند که دکتر محمد مصدق ویژگی‌های مورد نظر برای نامگذاری را ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • تبلت 0 0

    بهتر نبود حوالی ساختمان وزارت نفت یک خیابانی به نام این بزرگ مرد نامگذاری شود؟ پس نام خانم های افتخار آفرین مانند پرفسور مریم میرزا خانی کجاست؟ انوشه انصاری ؟{...} کیمیا علیزاده ؟ ...