| کد خبر: 161933 |

درخواست عضو شورای شهر از شهردار تهران

◄ از عضویت افراد به صورت همزمان در چند شرکت جلوگیری کنید

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خواست تا، در انتصابات شهرداری نسبت به انتخاب افراد شایسته توجه بیشتری صورت بگیرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خواست تا در انتصابات شهرداری نسبت به انتخاب افراد شایسته توجه بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نوز، مجید فراهانی در خصوص ضرورت شایسته‌سالاری در هیأت‌مدیره شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان‌ها و پرهیز از عضویت افراد به صورت همزمان در هیأت‌مدیره بیش از یک شرکت اظهار کرد: شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی در شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌ها یکی از راه‌های برون‌رفت از وضعیت فراهم شده برای شهر و شهرداری تهران در 12 سال گذشته است.

وی در ادامه سخنان خود افزود:در این میان توجه به سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته می‌تواند راهگشا و زمینه‌ساز خلق ارزش بر پایه دارایی‌های شهرداری شود، بر همین اساس باید تداوم رویه دوره گذشته در انتصاب مدیران شهرداری به عنوان عضو هیأت مدیره شرکت‌ها و سازمان‌های متعدد پایان یابد و افراد، اشخاص شایسته‌ای به عنوان عضو هیأت‌مدیره و مدیرعامل انتخاب شوند که مدیر درآمد باشند و نه مدیر هزینه.

فراهانی در ادامه تصریح کرد: بر همین اساس در راستای اجرای وظایف نمایندگی مردم  تهران با توجه به بند 2 و 3 ماده 71 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای کشور و انتخاب شهرداران و با عنایت به بکارگیری برخی مدیران شهرداری به عنوان عضو هیأت مدیره در بیش از یک شرکت در اجرای تبصره 2 ، قانون اصلاح ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

عضو شورای شهر تهران گفت: تبصره 2، قانون اصلاح ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب بیستم اردیبهشت 1395 مجلس شورای اسلامی صراحتاٌ اشعار می دارد: «هیچ فردی نمی تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیر دولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می شود».

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: امید است با اقدام شهرداری تهران در چارچوب قانون و توجه به شایسته‌سالاری شاهد توجه و بیش از پیش به جوانان خلاق و نخبه مملکت که این روزها فضای کسب و کار کشور را با خلق استارت‌آپ‌ها دگرگون کرده‌اند باشیم و شرکت داری و کسب و کار شرکتی شهرداری نیز از حضور این جوانان بهره‌مند شویم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.