| کد خبر: 161694 |

معاون فنی‌، عمرانی فرمانداری تهران عنوان کرد:

◄ طرح ترافیک جدید با چند ایراد روبروست؟

معاون فنی‌، عمرانی فرمانداری تهران از عدم انطباق طرح ترافیک جدید با برخی موارد قانونی خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی‌، عمرانی فرمانداری تهران از عدم انطباق طرح ترافیک جدید با برخی موارد قانونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، غلامحسین آرام اظهار کرد: بنا به تشخیص کمیته انطباق مصوبات شورای شهر تهران، برخی از مواد 9‌گانه طرح جدید ترافیک با قانون مطابقت ندارد.

وی تصریح کرد: کمیته مذکور با اعتراض به برخی تبصره‌های طرح جدید ترافیک خواستار تجدید نظر در طرح شده است.

آرام با تاکید بر این‌که فرمانداری تهران بس از جمع‌بندی ایرادات متن طرح را به شورای شهر تهران ارسال شد، گفت: شورای شهر تهران از زمان دریافت طرح، 10 روز فرصت دارد تا نظر خود را در این خصوص اعلام کند در غیر این صورت طرح به کمیته حل اختلاف وزارت کشور فرستاده خواهد شد.

معاون فنی‌، عمرانی فرماندار تهران عمده ایرادات را در بخش دریافت عوارض دانست که تا بیش از این در اجرای طرح ترافیک مد نظر نبود و افزود: قبل از این در محدوده زوج و فرد از خودروها عوارضی دریافت نمی‌شد اما، در طرح جدید به این بخش نیز عوارض تعلق گرفته که از سوی فرمانداری به ان ایراد گرفته شد، فروش طرح ترافیک در زمان اضطرار نیز یکی دیگر از ایرادات به طرح جدید از سوی استانداری است.

به گزارش تین‌نیوز، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر نیز در این‌باره گفت: ایرادات وارده از سوی فرمانداری به طرح نبوده است بلکه به نحوه نرخ‌گذاری است، چرا که طرح توسط شورای عالی ترافیک تهران تصویب شده و نهاد بالادستی است و فرمانداری نمی‌تواند به آنها اعتراض کند.

محمد علیخانی در ادامه، افزود: فرمانداری به تعرفه ودروهای عمومی مانند وانت‌بارها، آژانس‌ها، سرویس مدارس ایراد گرفته و معتقد است این کار باعث بالا رفتن نرخ‌ها در سال آینده می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر بر اساس پیشنهاد شهرداری برای محدوده زوج و فرد هم نرخ تعیین کرده بود، گفت: شهرداری اعلام کرد قرار است بعد از سه ماه بحث گرفتن هزینه در محدوده زوج و فرد اجرایی شود به همین دلیل از ما خواستند که شورا نرخ را تصویب کند تا در آن زمان اجرایی کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: البته شورا نرخ را تصویب کرد و اجرای آن را منوط به تصویب شورای ترافیک تهران  کرده که در حال حاضر فرمانداری به این موضوع هم ایراد وارد کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.