| کد خبر: 161226 |

◄ اعتراض اعضای شورای شهر تهران به کاهش بودجه پارک پردیسان

پیشنهاد کاهش بودجه ساماندهی پارک پردیسان از ٥ میلیارد به ٢میلیارد تومان با واکنش منفی اعضای شورای شهر تهران مواجه شد.

تین نیوز

 پیشنهاد کاهش بودجه ساماندهی پارک پردیسان از ٥ میلیارد به ٢میلیارد تومان با واکنش منفی اعضای شورای شهر تهران مواجه شد.

 به گزارش تین‌نیوز مجید فراهانی- رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در ابتدا به تشریح کلیات بودجه مأموریت توسعه مدیریت و هوشمند سازی شهری پرداخت و تصریح کرد: در مأموریت توسعه مدیریت هوشمند سازی بخش عمده‌ای بودجه صرف حقوق و دستمزد ، بحث امور پشتیبانی ،پرداخت دیون و پژوهش‌های کاربردی ، توسعه خدمات الکترونیک و شهر الکترونیک را در خود جای‌داده است.

فراهانی بیان کرد: با توجه به انقباضی بودن بودجه ، کاهش درآمدهای بودجه و نیز به دلیل 180 میلیارد تومانی که به حمل‌ونقل عمومی اختصاص پیدا کرد کسر شده است. درنهایت بودجه این مأموریت با رقمی معادل 6 هزار و هفت‌صد میلیارد تومان و با 4 درصد کاهش نسبت به بودجه سال قبل به تصویب رسید.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان بررسی بودجه پروژه پارک پردیسان اظهار کرد: وقتی راجع به این پارک حرف می‌زنیم یعنی راجع به 200 هکتار بحث می‌کنیم . به پارک خواجوی کرمانی در منطقه 12، 26 میلیارد تومان تخصیص داده‌شده است.

-پردیسان-تهران+(2)-1419577555

وی گفت: در بودجه پارک پردیسان 37 میلیارد تومان برای دسترسی پارکینگ موزه آب و تاریخ طبیعی اختصاص داده‌شده است، بنابراین 50 میلیارد تومان چیزی نیست. این مقدار کف هزینه است. البته اینکه این پارک زیرمجموعه سازمان محیط‌زیست است که خود جای بحث دارد.

سید حسن رسولی نیز با اشاره به بودجه پارک پردیسان گفت:: آماده‌سازی پارک پردیسان با ٢میلیارد تومان نمی‌شود.

علی اعطا نیز بیان کرد: برای پارک پردیسان، برنامه‌های زیادی است و پیشنهاد می‌شود با حذف بودجه‌اش، عملیات را در سه معاونت مرتبط تقسیم کنیم.

مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران نیز دراین‌باره بیان کرد::نجفی تفاهم‌نامه امضا کرده است و تعهد داده در خصوص پارک پردیسان! و امیدواریم عملیاتی شود.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به تشریح کلیات بودجه مأموریت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در سال 97 پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه شهرسازی اجرای پروژه طرح نیلوفری است که در تبصره‌های بودجه با اختصاص اعتبار و با مشارکت بخش خصوصی راه‌آهن تهران- تبریز ساماندهی خواهد شد. برای این ردیف 38 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌شده است.

سالاری افزود: دومین پروژه‌ای که در حوزه شهرسازی مطرح خواهد بود ساماندهی و طراحی و توسعه پارک پردیسان است که با توجه به بدهی‌ها ،50 میلیارد تومان در بودجه پیشنهادی نظر گرفته‌شده است. پیشنهاد کمیسیون شهرسازی شورا کاهش 30 میلیارد تومان در این ردیف بودجه است.

16511_680

گفتنی است سرجمع سقف بودجه پیشنهادی حوزه مأموریت شهرسازی و معماری شهرداری 605 میلیارد تومان است.

محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بیان کرد:‌توسعه گردشگری و اوقات فراغت ، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، توسعه ورزش شهروندی، برنامه تملک اراضی و املاک و حفظ و ارتقاء سلامت شهروندی ازجمله سرفصل‌های مهم در این حوزه مأموریتی است.

حق‌شناس با اشاره به اینکه سرفصل جدیدی تحت عنوان نشاط اجتماعی را در این حوزه مأموریتی پیش‌بینی‌شده است،گفت: جامعه ما در حوزه غم و روزهای عزاداری پتانسیل بالایی دارد اما به‌شدت به نشاط اجتماعی و شادی نیاز دارد چراکه نشاط اجتماعی یک گام جدی برای شکل دادن هماهنگ کردن شادی در کشور است.

در ادامه جلسه، حجت میرزایی معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران خطاب به اعضای شورای شهر گفت: منطق بودجه‌ریزی شهرداری را به رسمیت نمی‌شناسید، درصورتی‌که برای ردیف‌های مختلف بودجه، مطالعات لازم صورت گرفته است.

وی در بررسی بودجه سال 97 شهرداری تهران در ردیف‌های هزینه‌ای، تملک دارایی و سرمایه‌ای اظهار داشت: بنده به جابجایی ردیف‌های بودجه‌ای نقد دارم، جوری ردیف‌ها را جابجا می‌کنید که بودجه تغییر می‌کند و انگار از اول می‌خواهید بودجه بنویسید.

میرزایی در خصوص پروژه نیلوفری و پارک پردیسان،گفت: در این زمینه مطالعات دقیقی انجام‌شده است.

پیش‌ از این عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از امضاء تفاهم‌نامه این سازمان با شهرداری تهران برای استفاده بهینه از فضای پارک پردیسان خبر داد و گفته بود: پارک پردیسان علاوه بر سازمان محیط‌زیست به شهر تهران هم تعلق دارد و همین امروز هم مردم از آن استفاده می‌کنند، اما سازمان محیط‌زیست با مشکل کمبود بودجه مواجه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.