| کد خبر: 160245 |

◄ چرا خبرنگاران صحن شورای شهر را ترک کردند؟

تعدادی از اعضای شورای شهر تهران امروز و در جلسه این شورا، با اعطای سهمیه طرح ترافیک به خبرنگاران مخالفت کردند که این امر باعث ترک صحن شورا توسط آن‌ها به نشانه اعتراض شد.

تین نیوز

تعدادی از اعضای شورای شهر تهران امروز و در جلسه این شورا، با اعطای سهمیه طرح ترافیک به خبرنگاران مخالفت کردند که این امر باعث ترک صحن شورا توسط آن‌ها به نشانه اعتراض شد.

به گزارش تین‌نیوز، اعضای شورای شهر تهران، هم‌زمان با اعتراض خبرنگاران برای در نظر نگرفتن تخفیف عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک، پیشنهاد دادند تخفیف 50 درصدی در پرداخت عوارض به خبرنگاران در طرح جدید ترافیکی لحاظ شود.

در این میان وقتی نوبت به سهمیه اهالی رسانه رسید، تعدادی از اعضا با اعطای سهمیه طرح ترافیک سالیانه به خبرنگاران موافقت کرده، اما در ادامه تعدادی از اعضا به مخالفت با این موضوع پرداختند.

اعضای مخالف در میان صحبت‌های خود الفاظی را به کاربردند که شایسته روزنامه‌نگاران و خبرنگاران نبوده و باعث توهین به اهالی رسانه بود. در میان این صحبت‌ها تمامی خبرنگاران حاضر در صحن علنی، به نشانه اعتراض صحن شورای شهر را ترک کردند. 

پس از آن بررسی لایحه تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده مرکزی شهر تهران روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت که احمد مسجد جامعی به‌عنوان یکی از اعضای شورای شهر تهران بابیان اینکه پیشنهاد می‌شود در ماده 2 این لایحه خبرنگاران نیز لحاظ شوند، گفت: البته گاهی سوءاستفاده‌هایی به اسم خبرنگاران انجام می‌شده،  به‌عنوان‌مثال 1300 تا 1500 آرم به دستگاه‌های مختلف داده‌شده اما به اسم خبرنگار و ... بوده است.

وی بابیان اینکه پیشنهاد می‌شود در تبصره 2 ماده سوم به‌جای 1.5 درصد سه درصد شامل حال خبرنگاران شود، گفت: در این تبصره باید اسم خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان هم لحاظ شود و آن‌ها جزو موارد خاص شوند و آئین‌نامه مورد نظر به تصویب کمیسیون برسد.

در ادامه حسن رسولی بابیان اینکه ضمن تکریم اصحاب رسانه با این نظر مخالف هستم، گفت: شأن و جایگاه اصحاب رسانه باید رعایت شود اما ارائه این مسائل سبب برچسب زدن آن‌ها می‌شود. چراکه اساس این لایحه بر رانت زدایی بوده و ممکن است شائباتی را ایجاد کند.

در ادامه حجت نظری به‌عنوان موافق این پیشنهاد بابیان اینکه ما برای اینکه بتوانیم با جامعه گفت‌وگوی دوسویه داشته باشیم لازم است شرایطی را برای خبرنگاران فراهم کنیم، گفت: تسهیل تردد خبرنگاران به محدوده سبب تثبیت مردم‌سالاری است.

در ادامه پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه همه ما اصحاب رسانه را ارج می‌نهیم و کسی هم مخالف کمک به آن‌ها نیست،‌ گفت: اما اتفاقی که رخ‌داده این است که برخی‌ به اسم خبرنگاران، عکاسان و ... آرم می‌گرفتند به‌گونه‌ای که همین حالا 6000 مجوز به اسم خبرنگار منتشرشده اما آیا واقعاً ما 6000 خبرنگار داریم؟ این نشان می‌دهد که این آرم‌ها به‌جای دیگر و در خانواده‌ها و مسئولان می‌رفته است.

وی بابیان اینکه نباید اسم گروه خاص یا شغلی را بیاوریم، گفت: اصل و روح برابری لایحه به هم نخورد و در قالب تبصره کلی دیده‌شده است که 1500 مجوز در موارد خاص تقسیم می‌شود که پیشنهاد می‌شود این موضوع هم در همان تبصره دیده شود.

در پایان اعضای شورای شهر رأی دادند که بنا به پیشنهاد مسجد جامعی نام خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری در این تبصره قیدشده و ظرفیت از 1.5 به سه درصد افزایش یابد. البته آن‌هم بر اساس آئین‌نامه‌ای که در کمیسیون حمل‌ونقل در حال تصویب است.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.