| کد خبر: 159318 |

◄ درخواست فروش اوراق مشارکت برای تامین مالی دو خط مترو

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران برای تشریح لایحه دو فوریتی اوراق مشارکت ۴هزار میلیار د تومانی برای خطوط ۶ و ۷ مترو تهران حضور پیدا کرد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران برای تشریح لایحه دو فوریتی اوراق مشارکت ۴هزار میلیارد تومانی برای خطوط ۶ و ۷ مترو تهران حضور پیدا کرد.

به گزارش تین نیوز، محسن پورسیدآقایی در این جلسه با اشاره به اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل خطوط ۶و ۷ متروی تهران گفت: می توان با عرضه اوراق مشارکت، بازپرداخت نیمی از سود اوراق را از دوش شهرداری تهران برداشت.

وی تصریح کرد: برابر قانون شهرداری ها اجازه دارند اوراق مشارکت عرضه کنند اما اگر عرضه اوراق مشارکت برای متروها باشد ۵۰ درصد بازپرداخت سود و عوارض آن بر عهده دولت قرار می گیرد.

پورسید آقایی با تاکید بر اینکه بهتر است با عرضه اوراق مشارکت نیمی از بار سنگین تامین مالی متروی تهران از دوش شهرداری برداشته شود، افزود: تاکنون هرچه بودجه در مترو تهران صرف شده از منابع شهرداری تهران بوده است از این رو خوبی عرضه اوراق مشارکت برای مترو این است که نیمی از بازپرداخت و سود آن توسط دولت انجام می شود.

وی ادامه داد: تکمیل خطوط ۶  و۷ برای مشکل ترافیکی شهر تهران باید انجام شود و دراین مسیر باید توجه ویژه ای به مترو داشته باشیم. این خطوط برای تکمیل به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند و این امکان وجود دارد با عرضه اوراق مشارکت ۵۰ درصد از سود و عوارض را دولت تقبل کند.

براساس گزارش ایسنا، پورسید آقایی با تاکید بر لزوم تکمیل خطوط ۶و ۷ مترو گفت: الزام تکمیل این خطوط نیاز به توضیح ندارد؛ چراکه می تواند اتصال جنوب و غرب تهران را مرتفع کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها