| کد خبر: 158774 |

درگفت‌وگو با این شبکه خبری، عنوان شد:

◄ مخالفت شورای شهر با جزئیات طرح جدید ترافیک

پس از اعلام سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر اجرای طرح ترافیک و پیش از اعلام نظر اعضای شورای شهر اما، زمزمه مخالفت‌ دستگاه‌های اجرائی به اعلام نظر بدل شده و اولین آنها، رئیس پلیس پایتخت است که این طرح را ناقص دانسته و گفته طرح جدید ترافیک جای کار بسیار دارد.

تین نیوز

پس از اعلام سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر اجرای طرح ترافیک و پیش از اعلام نظر اعضای شورای شهر اما، زمزمه مخالفت‌ دستگاه‌های اجرائی به اعلام نظر بدل شده و اولین آنها، رئیس پلیس پایتخت است که این طرح را ناقص دانسته و گفته طرح جدید ترافیک جای کار بسیار دارد.

به  گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سردار رحیمی در خصوص اجرای طرح ترافیک جدیدی که شهرداری تهران در صدد ان است و گفته: نظر مساعدی روی  طرح جدید ترافیک  نداریم.

رحیمی با بیان این‌که «طرح ترافیک جدید بدون مطالعات لازم و خام است و باید کار کارشناسی روی آن انجام شود»، افزوده: شهرداری اعلام کرده که طرح ترافیک جدید در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار است اما بررسی‌های پلیس این مساله را تایید نمی‌کند.

رحیمی
رئیس پلیس تهران نظر مساعدی روی این طرح ندارد

وی اما در بخش دیگری از سخنان خود، به این نکته نیز اشاره داشته که، پلیس نظراتش را به شهرداری تهران اعلام کرده و تا این لحظه نظر مساعدی روی این طرح ندارد.

اما مخالفت با طرح جدید ترافیک به اینجا ختم نشده و نمایندگان محلس نیز به لحاظ کارشناسی با اجرای این طرح اعلام مخالفت کرده‌اند به‌گونه‌ای که، عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، طرح ترافیک جدید را اجحاف در حق شهروندان دانسته و گفته که نباید هزینه کاهش آلودگی هوا از جیب مردم پرداخته شود.

علیرضا رحیمی تاکید دارد: شهرداری نباید هزینه کاهش آلودگی تهران را از جیب شهروندان تامین کند، به نظر می‌رسد سرعت تصمیم‌گیری درباره طرح جدید ترافیک در تهران طبیعی نیست، سرعت تصویب در شورای شهر و شورای عالی ترافیک و شورای ترافیک استان فرآیندی است که به طور معمول حداقل چند ماه برای تصویب آن زمان می‌برد اما در این مورد شهرداری اعلام کرده که همه مسیرها را طی کرده است.

رحیمی مجلس
علیرضا رحیمی می‌گوید سرعت تصمیم‌گیری درباره طرح جدید ترافیک طبیعی نیست

وی افزوده: این طرح برای اجرا زودهنگام است و به نظر می‌رسد که قابلیت اجرا در سطح کلان تهران را ندارد. پیش‌بینی ما این است که اجرای این طرح اجحاف زیادی را در حق شهروندان، رانندگان و خانواده‌ها خواهد داشت.

 براساس این گزارش، تمامی نگاه‌ها به اعلام نظر اعضای شورای شهر تهران است تا این‌که پس از موافقت با کلیات طرح ترافیک جدید با جزئیات آن نیز همراه سازمان حمل‌ونقل و ترافیک باشند اما، خبرهای رسیده از کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر حاکی از مخالفت با حزئیات طرح جدید ترافیک داشته و رئیس این کمیسیون طی اظهار نظری گفته، طرح ترافیک جدید در جزئیات جای کار بسیار دارد و در زمان کم قطعاً پرداختن به آن ممکن نیست.

به گزارش تین‌نیوز، به‌طور حتم شهرداری برای اجرای طرح ترافیک جدید همراهی شورا و دیگر متولیان ترافیکی شهری را در کنار خود نخواهد داشت، به نظر می‌رسد پلیس راهور تهران نیز  نظر مخالف خود را از زبان سردار رحیمی اعلام کرده و این دستگاه اجرائی اثرگذار نیز از همکاری با شهرداری در کنترل ترافیک به دلایل کارشناسی خودداری خواهد کرد.

اما در این بین کسانی هم هستند که با اجرای طرح ترافیک جدید شهرداری تهران موافق هستند و از آن حمایت می‌کنند و بر این اعتقاد و باور هستند که، علاوه بر کاهش میزان آلاینده‌ها و ترافیک، درآمد پایدار خوبی نیز اجرای طرح ترافیک جدید برای تهران به همراه می‌آورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.