| کد خبر: 158084 |

رئیس شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی؛

◄ بیمه کیفیت به فرآیند ساخت وساز افزوده شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد که در راستای پیشگیری از خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی ازجمله زلزله، «بیمه مسئولیت و کیفیت» به فرآیند ساخت‌وساز افزوده شود.

تین نیوز

 رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد کرد که در راستای پیشگیری از خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی ازجمله زلزله، «بیمه مسئولیت و کیفیت» به فرآیند ساخت‌وساز افزوده شود.

به گزارش تین‌نیوز، محسن هاشمی افزود: یکی از راهکارهای مهم برای مقابله با خسارت‌های ناشی زلزله، افزوده شدن بیمه مسئولیت و کیفیت به فرایند ساخت‌وساز است.

وی اظهار کرد: این اقدام می‌تواند به‌عنوان ضلع چهارم و اقدامی در راستای مقابله با زلزله و کاهش خسارت‌های ناشی از آن به سه ضلع خریدار، سازنده و شهرداری در فرایند ساخت‌وساز اضافه شود.

وی در ادامه با اشاره اینکه در سالروز حادثه زلزله بم هستیم، افزود: بیش از 40 هزار نفر در این حادثه تلخ جان خود را از دست دادند که هنوز بار غم آن بر دوش شهر بم و استان کرمان سنگینی می‌کند.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های زلزله بم، وقوع آن در شب و قبل از طلوع آفتاب بود که به همین دلیل تلفات زیادی داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حفظ جان مردم و رفع نگرانی عمومی از اولویت‌های اصلی مسئولان در نظام  است و بر همین اساس افکار عمومی از شورای شهر، شهرداری، مجلس و قوای مجریه و مقننه انتظار دارند نسبت به موضوع مقابله با زلزله در بعد پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی حساسیت بیشتری داشته باشند.

هاشمی به ایرنا اظهار کرد: مقاوم‌سازی سازه‌ها، افزایش کیفیت ساخت‌وساز، برنامه‌ریزی دقیق برای امداد و نجات سریع و مؤثر و تأمین و تجهیز امکانات برای پوشش نیاز مصدومان و آسیب دیدگان ازجمله اقداماتی است که باید موردتوجه مسئولان باشد.

مسولیت--700x350

نقش صنعت بیمه در ارتقای کیفیت ساخت‌وساز

امروزه صنعت و ساخت‌و‌ساز، نقش ویژه‌ای را درروند توسعه و پیشرفت جوامع ایفا می‌کند. با توجه به میزان عظیم سرمایه‌گذاری در این  حوزه و آثار آن بر اقتصاد ملی، هر کشوری سعی دارد با استفاده از تکنولوژی و شیوه‌های نوین، ضمن کاهش هزینه و مدت‌زمان ساخت، کیفیت و طول عمر ساختمان را افزایش دهد.

بیمه کیفیت ساختمان

مهدی تیماجی وکیل دادگستری ضمن بیان اینکه بیمه کردن ساختمان‌های در حال احداث در قانون برنامه پنجم توسعه به‌عنوان تکلیفی قانونی برای سازندگان در نظر گرفته‌شده است، می‌گوید: برای اینکه سازندگان از این وظیفه خود غفلت نکنند، قانون شهرداری‌ها را مکلف می‌کند که تنها بعدازاینکه این بیمه‌نامه منعقد شد پروانه پایان کار را صادر کنند.

تیماجی با اشاره به ماده 168 قانون برنامه پنجم توسعه درباره مزیت بیمه‌نامه‌ها می‌گوید: مزیت این بیمه‌نامه این است که بر اساس آن شرکت‌های بیمه مکلف‌اند در صورت ورود هرگونه خسارت در طی 10 سال به ساختمان احداثی، خسارت‌های وارده را ظرف سه ماه جبران کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.