| کد خبر: 155784 |

تذکرات اعضای شورای شهر تهران

تقدیر رئیس شورای شهر تهران از خدمات رسانی به زلزله زدگان

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت :بایداز دستگاههای امدادی و نهادها و شهرداری تهران برای کمک رسانی به زلزله زدگان تقدیر کرد.

تین نیوز

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت :بایداز دستگاههای امدادی و نهادها و شهرداری تهران برای کمک رسانی به زلزله زدگان تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حلول ماه ربیع گفت: آغاز ماه با هجرت رسول اکرم و فداکاری بزرگ مرد تاریخ امیرالمومنان همراه شده است.

وی افزود: در آستانه این ماه با غم فاجعه کرمانشاه همراه بود و امروز همه ایرانیان و زلزله زدگان به شادی و عبور از اندوه نیاز دارند.

هاشمی افزود: دستگاههای فرهنگی و شهرداری باید برای شادی برنامه داشته باشند و منتسب کردن شیعه به غم و اندوه مناسب نیست و شاد کردن مومنان فضیلتی بزرگ است.

وی در ادامه از امدادرسانی و کمک رسانی نهاد ها و دستگاهها و شهرداری تهران تقدیر کرد.

*هشدار عضو شورا نسبت به وجود دکل فشار قوی برق در منطقه 16تهران

زهرا نژاد بهرام در ادامه این جلسه با تبریک پیروزی بر تروریست داعش و تبریک حمایت مردم از آسیب دیدگان زلزله اظهار کرد: این دکل ها درمنطقه 16 باعث بروز انواع بیماری شده و سلامت ساکنان را به خطر انداخته است.

وی با بیان اینکه در این زمینه اداره برق اعلام همکاری کرده و توافقنامه با شهرداری امضا شده، گفت: باید شهرداری مانند پل صدر اقدام به جابه جایی دکل ها به زیر زمین کند.

وی گفت: هزینه بالای انتقال دکل ها در پل صدر موجب شد این اتفاق در سایر مناطق نیفتد و در حال حاضر خسارت زیادی به منطقه 16 وارد شده است.

*انتقاد از نصب خروجی هواکش مترو در مقابل متروی فرش تهران

حسن خلیل آبادی افزود: موزه فرش تهران در سال 56 درضلع شمالی پارک لاله تهران تاسیس شد و بزرگترین موزه فرش خاورمیانه است.

وی ادامه داد: شرکت متروی تهران قصد نصب خروجی هواکش دقیقا در مقابل درب این موزه را داشت که با اعتراض صورت گرفته این خروجی به کمی پایین تر منتقل شده اما با توجه به توریستی بودن این موزه و ارزش معنوی این مکان از شرکت راه آهن تهران وحومه و میراث فرهنگی انتظار می رود در این زمینه پیگیری لازم را انجام دهند.

* کانکس های موقت نیاز واقعی زلزله زدگان است

شهربانو امانی دیگر عضو شورای شهر نیز در تذکر پیش از دستور خود به سفر خود به مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه اشاره و تاکید کرد که ارسال کانکس برای اقامت موقت نیاز اصلی زلزله زدگان با توجه به سرمای هوا است.

وی دراین زمینه افزود: در بازدید از مناطق زلزله زده حماسه همدلی را شاهد بودیم و خوشبختانه با همت مردم ومسئولان پتو و موادغذایی کافی به زلزله زدگان رسیده اما کانکس برای اسکان موقت و تهیه ملزومات بهداشتی برای زلزله زدگان ضروری است.

امانی خاطر نشان کرد: قیمت هر کانکس به طور متوسط 2میلیون و 500 هزار تومان است و با همت و کمک مردم می توان این مشکل را رفع کرد.

*عملکرد شعار آلود صدا و سیما موجب بی اعتمادی مردم به نهادهای خدمات رسان شده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان تذکری به صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: بخشی از بی اعتمادی مردم به نهادهای امداد رسان در حادثه اخیر و حضور شخصی افراد و کمک رسانی به زلزله زدگان در پی عملکرد شعارآلود صدا و سیما شکل گرفت.

ناهید خداکرمی با بیان اینکه به صدا و سیما تذکر می دهم، افزود: اگر امروز شاهدیم که مردم به سازمانهای امدادی اعتماد نمی کنند و خود در مناطق زلزله زده حضور می یابند، بخش مهم آن به عملکرد شعار آلود، یکجانبه و توام با لعن و نفرین صدا و سیما بر می گردد.

وی خطاب به این نهاد گفت: شما از بودجه بیت المال استفاده می کنید و تا این بی اعتمادی آسیب جدی به سبک زندگی مردم نزده است، روش خود را اصلاح کنید.

خداکرمی از مسئولان صدا و سیما خواست تا دوربین ها را به سمت مردم و صداهایی که مردم دوست دارند، بچرخانید.

وی در ادامه نسبت به عدم اجرای ماده 63 و 71 قانون پنج ساله دوم درباره مدیریت بحران به شهرداری تهران تذکر داد .

وی گفت: ما اعضای شورا باید از این جلسه خارج شویم و طوری عمل کنیم که گویی همین امروز مردم از آلودگی هوا خفه می شوند و پس فردا نیز در تهران زلزله می آید.

*مسجد جامعی:کتابگردی مزین به خوی پهلوانی شده است

احمد مسجد جامعی نیز در این جلسه با اشاره به چهارمین سال برگزاری کتابگردی گفت: همه ما کم و بیش کتاب می خریم و میخوانیم؛ کتابگردی گشتن در کتابفروشی ها است.

وی گفت: کتابگردی با زلزله همزمان شده است و زلزله می تواند پایه و بروز رفتارهای انسانی قرار گیرد.

مسجد جامعی از اعضای شورای شهر تهران و شوراهای شهر و روستای دیگر خواست که کتابگردی را فراموش نکنند.

*عدم تخصیص بودجه خرید کتاب برای کتابخانه های شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که 6 سال است بودجه ای برای خرید کتاب های جدید ویژه کتابخانه های شهرداری تخصیص نیافته است.

محمدجواد حق شناس در جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا و حضور مدیران آن در حوزه کتاب افزود: شهرداری تهران 108 کتابخانه در سطح شهر دارد که در سال های اخیر تنها 10 درصد از اعضای این کتابخانه ها فعال هستند.

وی ادامه داد: بیش از 8 میلیارد تومان هرسال به کتابخانه های شهرداری اعتبار تخصیص می یابداما گزارش عملکردی به جز فعالیت های عمرانی آن به صحن شورا ارائه نشده است.

وی ازشهردارتهران درخواست کردکه گزارش عملکردی درخصوص چگونگی هزینه کرداعتبارات دربخش کتابخانه های عمومی شهرداری تهران به صحن شورا ارائه شود.

*شورای شهر تهران شفاف ترین پارلمان ایران است

دیگر عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این شورا شفاف ترین پارلمان ایران است، گفت: این شفافیت در فرآیند انتخاب شهردار کاملا مشخص بود و باید به یک الگو برای تمام شهرهای ایران تبدیل شود.

بهاره آروین در نطق پیش از دستور خود افزود: امروز با گذشت تنها سه ماه از آغاز به کار رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، عملکرد این شورا، استانداردهایی بی سابقه از شفافیت پارلمانی در ایران را محقق کرده است.

آروین گفت:تصمیم به علنی برگزار کردن تمامی جلسات و نیز پخش زنده اینترنتی جلسات علنی، دو رویه مهمی بود که پایبندی اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به شفافیت را تداوم بخشید .

وی ادامه داد: دسترسی عمومی به دستور جلسات، صورتجلسات و آرشیو صوتی جلسات در سایت شورا، تحقق استانداردهایی از شفافیت است که تاکنون در ایران سابقه نداشته است و با پیگیری هیئت رئیسه شورا و همراهی تمامی اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران محقق شده است.

آروین در ادامه گفت : آشکار شدن آرای موافق و مخالف به طرحها و لوایح، ثبت این آراء در صورتجلسات وبرقراری دسترسی عمومی روزآمد به صورتجلسات و مشروح مذاکرات، از حداقل ترین ضرورتهای تحقق شفافیت و نظارت همگانی است.

وی افزود: شفافیت شاه کلید مسائل امروز ماست، فساد ریشه دوانده در رگ و پی شهرداری تهران از بین نمی رود جز با شفافیت سیستماتیک و از بین بردن رانت اطلاعاتی با برقراری دسترسی عمومی به اطلاعات در حوزه های مختلف. از همین روست که شهردار اصلاح طلب تهران نه فقط صدور دو بخشنامه ضدفساد را به عنوان اولین اقدامات اصلاح طلبانه خود رقم زدند بلکه ایشان با هدف ارتقای استانداردهای شفافیت در شهرداری تهران،انتشار عمومی جزئیات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان را در دستور کار قرار داده اند که امید است با جدیت و پیگیری که ایشان در تحقق برنامه هایشان نشان میدهند، این برنامه نیز هر چه زودتر به سرانجام رسیده و جزئیات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان که در دوره جدید مدیریت شهری منعقد شده اند، در دسترس عموم شهروندان قرار گیرد.

آروین تاکید کرد: پنجمین دوره شورای اسلام شهر تهران، متعهدانه پایبندی خود به تحقق شفافیت به عنوان یکی از اهداف اصلاح طلبانه را حفظ خواهد کرد و به امید خدا استانداردهای شفافیت در شورای اسلامی را روز به روز ارتقاء خواهد داد اما واقعیت این است که از این پس بار اصلی حفظ و افزایش شفافیت بر دوش شهروندان است چراکه اگرشفافیت مطالبه عمومی نباشد، نه فقط شفافیت در سطح ملی و در مجلس شورای اسلامی محقق نخواهد شد بلکه محتمل است با تغییر اعضای شورا در دورههای بعد، وضعیت به دورههای پیش از شورای پنجم بازگردد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.