| کد خبر: 154532 |

بررسی مجدد طرح سیاست‌های بودجه 97 شهرداری تهران در کمیسیون بودجه شورای شهر تهران

طرح بررسی الزامات و سیاست‌های اجرایی بودجه 97 شهرداری تهران با رأی اکثریت آرا و به دلیل بررسی پیشنهادات جدید مجددا به کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران برگشت داده شد.

تین نیوز

طرح بررسی الزامات و سیاست‌های اجرایی بودجه 97 شهرداری تهران با رأی اکثریت آرا و به دلیل بررسی پیشنهادات جدید مجددا به کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران برگشت داده شد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز بررسی طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران در دستور کار شورا قرار گرفت و حسن رسولی ضمن قرائت بخش‌هایی از این طرح گفت: با عنایت به سیاست‌های کلی نظام( ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری) به ویژه در حوزه محیط زیست، مسکن، پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه و همچنین بخشنامه بودجه سال 97 کل کشور و بخشنامه بودجه شهرداری‌ها، لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران بسته شده است.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 97 شهرداری باید رویکردهای رشد درون زا، برون گرا، دانش بنیان، عدالت محور و مردمی که منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است باشد، گفت: 64 هزار نفر در شهرداری مشغول به کار هستند و این در حالیست که 130 هزار نفر از شهرداری تهران حقوق می‌گیرند.

وی با بیان اینکه استخدام‌های تازه و کلنگ‌زنی‌های تبلیغاتی دو آسیب مهم برای شهرداری‌های گذشته بوده‌ است، افزود: باید در بودجه 97 به الزامات شهرداری توجه شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه احمد مسجدجامعی با ارائه پیشنهاداتی در خصوص سیاست‌های اجرایی بودجه 97، گفت: باید به موضوع زنان و جوانان در بودجه سال آتی و برنامه‌های توسعه‌ای توجه ویژه‌ای شود، نه اینکه شاهد باشیم در این زمینه، زنان به طور کلی حذف شده و تنها به جنبه آسیب‌های اجتماعی جوانان توجه شده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور به توسعه حمل و نقل ریلی نیز تاکید داشت اما حمل و نقل ریلی تنها به توسعه مترو محدود نمی‌شود تصریح کرد: می‌توان در مورد استفاده از سایر مدهای حمل و نقل ریلی نیز مطالعاتی انجام داد.

همچنین میرلوحی نیز با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود در بودجه 97 سهم درآمدهای پایدار از 25 به 40 درصد افزایش یابد، گفت: بودجه شهرداری به بیماری مزمنی مبتلا است که باید درمان شود.

وی با بیان اینکه حجم بدهی شهرداری از سال 90 تا کنون بیش از رقم بودجه بوده، افزود: از سال 90 تا کنون شهرداری هر چه خرج کرده به حساب آینده موکول کرده و در برخی مواقع علاوه بر فروش شهر، قانون را نیز فروخته است.

به گزارش ایسنا، در ادامه زهرا صدراعظم نوری در مورد سیاست‌های بودجه شهرداری گفت: متاسفانه شاهد هستیم که پیشنهاداتی که ما ارائه کردیم لحاظ نشده و حتی ما را در جلسات‌شان نیز دعوت نکردند.

وی در پاسخ به اعتراض هاشمی رییس شورای شهر مبنی بر اتمام وقت تذکر گفت: این چه معنایی دارد که برخی از افراد چند دقیقه صحبت می‌کنند و به ما که رسید وقت تمام است و کلا نتیجه می‌گیریم که نباید حرف زد.

در ادامه مرتضی الویری در واکنش به اعتراضات مبنی بر اینکه پیشنهادات کمیسیون سلامت در بودجه 97 لحاظ نشده، گفت: تعجب می‌کنم که برخی از این پیشنهادات به ما ارائه نشده و حالا در جلسه علنی افراد پیشنهاداتشان را مطرح می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در نهایت به دلیل کمبود وقت مقرر شد از آنجایی که شش پیشنهاد در صحن شورا در مورد سیاست‌های بودجه 97 ارائه شده مجددا طرح سیاست‌ها و الزامات اجرایی بودجه 97 به کمیسیون برنامه و بودجه برگردانده شود تا در مورد پیشنهادات و گنجاندن آنها در برنامه تصمیم گیری شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.