| کد خبر: 149543 |

برگزاری سیزدهمین جلسه رسمی شورای شهر کرج

سیزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با موضوع بررسی اعتراضات فرمانداری به برخی از لوایح شهرداری این کلانشهر برگزار شد.

تین نیوز

 سیزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با موضوع بررسی اعتراضات فرمانداری به برخی از لوایح شهرداری این کلانشهر برگزار شد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، این جلسه به ریاست محمد نبیونی و حضور حداکثری اعضای شورای شهر و نمایندگان شهرداری با موضوع فروش ساختمان پایانه های شهردای کرج به منظور پرداخت دیون سازمان حمل و نقل بار و مسافر، برگزار شد.

عباس زارع رئیس کمسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: اگر قرار به اصلاح سازمان اتوبوسرانی و سیستم حمل و نقل شهری باشد در ابتدا باید قبل از هزینه کرد، ردیف های مربوطه برای تقسبم بندی بودجه توسط سیستم و حمل و نقل شهری مشخص شود.

فرج اله ایلیات عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز با اشاره به اینکه در گذشته وظیفه 50 درصد بودجه سازمان اتوبوسرانی بر عهده دولت بوده است، گفت: متاسفانه در سال های اخیر دولت به این تعهد خود عمل نکرده و شهرداری اضافه بر 50 درصد سهم خود مسئولیت بودجه دولتی که تحقق نیافته است را بر دوش کشیده است.

مهدی حاجی قاسمی دبیر شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به حجم سنگین بدهی ها در سیستم اتوبوسرانی کرج گفت: باید مدیریتی جامع برای رسیدگی به این موضوع آغاز شود.

محمدرضا رضاپور معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر کشور بیان کرد: دولت مکلف است هرساله یک سوم هزینه های سازمان اتوبوسرانی شهرها را تامین کند این در حالی است که در سه سال گذشته این تعهد از سوی دولت در شهر کرج اجرایی نشده و عدم پرداخت بودجه دولتی به سازمان اتوبوسرانی بار مالی فراوانی برای شهرداری کرج به همراه داشته است.

وی ادامه داد: برای شفاف سازی هزینه ها در سازمان اتوبوسرانی شهرداری این آمادگی را دارد که ابتدا هزینه را به اطلاع شورای اسلامی شهر رسانده و در ادامه به تقسیم بندی بودجه اتوبوسرانی کرج بپردازد.

گفتنی است فرمانداری کرج با لایحه فروش ساختمان پایانه های شهردای کرج برای پرداخت دیون سازمان حمل و نقل بار و مسافر مخالف است و اعضای شورا نیز به این اعتراض رای مثبت دادند.

در ادامه جلسه لایحه ساخت مسیر از ادامه بلوار باغستان به جاده آتشگاه مورد بحث قرار گرفت.

رضا پور در توضیح لایحه مطرح شده با اشاره به حجم بالای ترافیک مسیر اشتراکی به جاده آتشگاه، عنوان کرد: ادامه بلوار باغستان به جاده آتشگاه بر اساس طرح تفضیلی شهر کرج با هدف ساماندهی ترافیک منطقه، اجرا می شود.

بنابراین گزارش به منظور رفع معضل ترافیک مسیر اشتراکی به جاده آتشگاه و با موافقت شورای شهر، مسیر ادامه بلوار باغستان به جاده آتشگاه بر اساس طرح تفصیلی شهر کرج انجام می شود.

در این جلسه همچنین درخواست تغییر کاربری یک پلاک شخصی با عرصه 480 متری با ثبت کاربری باغ به ملک مسکونی که در شورا به تصویب رسیده بود، مطرح شد که این موضوع با مخالفت فرمانداری روبرو شد.

محمد نبیونی رییس شورای اسلامی شهر کرج در توضیح این درخواست ضمن تایید نظر فرمانداری کرج به عدم محافظت از درختان موجود در بسیاری از بخش ها مثل املاک و یا مراکز اداری استان اشاره کرد و افزود: به دلیل این سهل انگاری ها بسیاری از درختان آفت زده یا خشک شده است.

وی با تاکید بر پیام شورای اسلامی شهر کرج به منظور داشتن شهری اکولوژیک بیان کرد: تمام تلاش ما این است که برای حفظ سرانه فضای سبز کرج از اقداماتی مانند حذف باغات و یا قطع درختان جلوگیری شود.

به دنبال اعلام نظر اعضای شورای اسلامی شهر کرج پیرامون این درخواست با اعتراض فرمانداری در مورد این مصوبه شورا مخالف شده و به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد.

 

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.