| کد خبر: 145663 |

طلسم 15 ساله شکست

◄ شهردار تهران از چهارشنبه در جلسات هیئت دولت

آخرین بار، 15 سال پیش و در شورای اول شهر تهران، شهردار پایتخت در جلسات هیئت دولت حضور پیدا کرد. از آن زمان به بعد، با ورود طیف جدیدی به بدنه دولت که شهردار منتخب شورای شهر را رقیب سیاسی خود می دید، این اقدام متوقف شد.

تین نیوز

شهردار تهران پس از ادای سوگند خود در صحن شورای شهر تهران گفت: رئیس جمهور با حضور من در هیات دولت موافقت کرده‌اند. محمدعلی نجفی در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی درخصوص حضور وی در جلسات هیات دولت گفت: از چهارشنبه در جلسات هیات دولت شرکت خواهم کرد.

پیش از این محمدجواد حق شناس، عضو شورای شهر تهران، در صفحه توئیتر خود از «موافقت رئیس‌جمهور با حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت خبر داده بود. او در توئیتی نوشت: «روحانی با پذیرش حضور شهردارتهران در جلسات هیات دولت گام اول رابرای کاهش مشکلات پایتخت برداشت.»

آخرین بار، 15 سال پیش و در شورای اول شهر تهران، شهردار پایتخت در جلسات هیئت دولت حضور پیدا کرد. از آن زمان به بعد، با ورود طیف جدیدی به بدنه دولت که شهردار منتخب شورای شهر را رقیب سیاسی خود می دید، این اقدام متوقف شد. در آن زمان انتقاداتی به رویکرد دولت نسبت به شهردار تهران مطرح می شد. منتقدان می گفتند  از آن جایی که کلان‌شهر تهران پایتخت سیاسی ایران است، مشکلات آن مسائل عادی نبوده و مشکلات شهر تهران را باید ملی محسوب کرد. از این‌رو شرایط حضور شهردار تهران در هیئت‌دولت باید فراهم شود.

احمد مسجد‌جامعی، عضو شورای شهر تهران در این باره گفته بود:«حضور شهردار تهران در هیئت‌دولت، فقط با مصوبه دولت امکان‌پذیر است.»

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.